Nyilvánosak lesznek a parkolótársaságok adatai
Átlátható és ésszerű parkolási rendet akar Hagyó Miklós
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes levélben kérte a parkolási társulásokat, hogy ne álljanak ellent a közvélemény nyomásának.
2009.03.26 13:25ma.huAz elmúlt hónapokban tartott egyeztetések és előkészítő munka közben kiderült, hogy a lakosságnak mennyire fontos, hogy minél előbb nyilvánosságra kerüljenek a társulások adatai. A városvezető érvei meggyőzték a társulásukat. A főpolgármester-helyettes levelében arról is tájékoztatta az üzemeltető cégeket, hogy az új parkolási stratégia kidolgozásával megbízott Parking Kft-t felkérte, hogy minden parkolással kapcsolatos információt szerezzen be a parkolási társaságoktól.
A Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló cég az új parkolási koncepció érdekében, természetesen garantáltan szakmai alapokon nyugvó elemzések elvégzéséhez kéri ezeket az információkat. Ezekből az elemzésekből egyértelműen kiderülhet, hogy a társulások mekkora bevételre tettek szert, és ezeket a bevételeket hogyan osztották fel. Nyilvánossá válhatnak az üzemeltetési költségek, a pótdíjakból befolyt bevétel nagysága, és az is, hogy a parkolási bevételekből mekkora összeg jutott az önkormányzatoknak.
A Fővárosi Önkormányzati Parkolási Társulás (FÖPT) eheti ülésén a Centrum Kft. képviselői bejelentették, hogy a társulás a parkolási stratégiát kidolgozó Parking Kft. rendelkezésére bocsátja üzleti eredményeit. A Fővárosi Önkormányzat szakmai cége ugyanezeket az adatokat megkapja a Főváros két parkolási társulásától, a Budapesti Önkormányzati Parkolási Társulástól és a Fővárosi Közterületi Parkolási Társulástól, így lehetőség nyílik az összehasonlításra.
A parkolási társaságok az egyeztetésen hozzájárultak ahhoz, hogy a Parking Kft. az átláthatóbb, visszaélésektől mentes és ésszerűbb stratégia jegyében nyilvánosságra hozza ezeket az adatokat. Az információ-szolgáltatás eredményeként azt is ki lehet számolni, hogy mennyi pénz kerülhet majd az új parkolási rendelet alappillérének számító Parkolási és Közlekedésfejlesztési Alapba.

A FÖPT társulási ülésére meghívott Parking Kft. ügyvezető igazgatója, Gyarmati Zoltán - az új rendelet előkészítésével megbízott cég vezetőjeként - arra is ígéretet kapott a jelenlévőktől, hogy a Centrum nem csak az adatait teszi közzé, hanem szakmai egyeztetést kezd a másik két parkolási társulással az egységes fővárosi parkolási stratégia sikerének érdekében.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes elmondta, hogy ez szintén jelentős előrelépés, hiszen a kétszintű fővárosi önkormányzati rendszernek köszönhető érdektelenség miatt, a parkolási díjfizetés bevezetése óta még nem volt arra példa, hogy az érintett felek az összfővárosi érdekeket elsődlegesen szemelőt tartva közösen kezdjenek stratégiai szakmai munkába.
A közös munka eredményességéért Juharos Róbert, az FÖPT elnöke vállalta a társulások első közös egyeztetésének megszervezését. A főpolgármester-helyettes reményét fejezte ki, hogy a közös szakmai gondolkodás olyan bíztató kezdetett, amelyet hatékony munka fog követni, és a közös munka eredménye az élhetőbb főváros érdekében egy új parkolási stratégia lesz. Hagyó Miklós a parkolás rendelet előterjesztőként bízik abban, hogy a többkörös szakmai, kerületi és civil egyeztetéseket követően kialakított új parkolási rendeletről már a Fővárosi Közgyűlés 2009. április végi ülésén szavazhatnak a képviselők.
A rendelet elfogadása esetén június 1-től a parkolási díjak a mindenkori BKV vonaljegy árához illeszkedhetnek. A rendelet az átlagosan 27 százalékos árnövekedésért cserébe most először többletszolgáltatásokat és fejlesztéseket biztosítana a fővárosiak részére. Egyszerűsödhetnek és bővülhetnek a díjfizetési területek, az eddigi 9 övezet helyett két kiemelt és négy zóna lépne életbe, továbbá létrejönne a Parkolási és Közlekedésfejlesztési Alap, amelyből fővárosi közlekedési fejlesztéseket finanszíroznának.
Az alap felhasználása során prioritást élvezne a P+R parkolók létesítése, mélygarázsok és parkolóházak építése, a felszíni parkolás rendezése, biztonságosabbá tétele, a közösségi közlekedés fejlesztése, valamint a kerékpáros és gyalogos forgalom fejlesztése. A felsoroltakon kívül a rendelet biztosítaná az átláthatóságot, az átjárhatóságot a parkolási társaságok között, illetve az európai nagyvárosok példáit követve szigorítaná a lakossági engedélyek kiadását és a parkolási visszaélések lehetőségét.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06