Porsche-jubileum egy fehér dízelmodellel
Negyedmillió példánynál jár a Cayenne
A Porsche AG lipcsei gyárában a napokban legördült a futószalagról a 250 000. Cayenne modell. A jubileumi példány fehér, hathengeres dízelmodell, amelyet egy osztrák vásárló megrendelésére szállítanak ki.
2009.03.16 08:55ma.huA Cayenne sportos terepjáró 2002 óta készül Lipcsében. „A Cayenne, mint harmadik modellsorozat bemutatása fontos stratégiai lépés volt a Porsche számára. Az ötszemélyes Cayenne nem csupán régi ügyfeleink sokasága számára kínált palettánkat egészítette ki ideálisan, hanem a nemzetközi piacok egy teljesen új vásárlóköre felé is megnyitotta az utat“ – emelte ki Dr. Wendelin Wiedeking, a Porsche AG igazgatótanácsának elnöke. A kényelmes Cayenne jellegzetes Porsche-génjeinek köszönhetően egyedülálló módon ötvözi sportosságát robusztus konstrukciójával és kiváló terepes képességeivel.
Az első generációból a Porsche világszerte közel 150 ezer példányt értékesített. A második generáció – amelyet még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, magasabb menetteljesítmények és fokozott kényelem jellemez – 2007. februári bemutatója óta pedig még tovább emelkedtek az eladási darabszámok. A sportkocsigyártó ennek megfelelően folyamatosan bővítette lipcsei gyártókapacitását. A legutóbbi gazdasági év során a Cayenne-sorozatból összesen 45.478 darab talált gazdára, legfontosabb piacaiknak Németország és az Amerikai Egyesült Államok mellett olyan feltörekvő országok illetve régiók bizonyultak, mint Kína, Oroszország, Latin-Amerika és a Közel-Kelet.

A Cayenne-sorozat jelenleg hétféle modellváltozatot foglal magában. A belépőmodell 3,6 literes, hathengeres motorral és 290 LE teljesítménnyel szerepel a választékban. A dízelváltozat – amelyet a Porsche 2009. március 5. és 15. között, a Genfi Autószalonon mutatott be első ízben – háromliteres hengerűrtartalmából 240 lóerőt produkál, kombinált üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 9,3 liter 100 kilométerenként. Az erősebb S-verzió hajtásáról 4,8 literes, 385 lóerős, nyolchengeres erőforrás gondoskodik, míg a Cayenne Turbo már 500 lóerőt teljesít. A csúcsmodell, a Cayenne Turbo S, biturbo-feltöltésével 550 teljesítményt kínál, a különösen sportos Cayenne GTS 405 lóerős, 4,8 literes aggregátját pedig különleges sportfutómű és hangsúlyosan dinamikus design egészíti ki. Hetedik változatként a Cayenne S Transsyberia utcán és terepen egyaránt kifejezetten otthon érzi magát. A robusztus Cayenne Transsyberia rali-versenyautó utcai változata a Cayenne S modellre épül, ám a Cayenne GTS növelt teljesítményű motorjával.
A J.D. Power piackutató intézet legfrissebb felmérésének eredményei a Cayenne kiváló kidolgozási minőségét és magas fokú megbízhatóságát igazolják. A nagytekintélyű intézet tavaly az Amerikai Egyesült Államokban összesen 81.500 autóvásárló véleményét tudakolta meg, mennyire elégedett új járművével. A Porsche a legmagasabb minősítéseket kapta, a megkérdezett Cayenne-vásárlók minden tekintetben elégedettnek bizonyultak sportos terepjárójukkal. Mindez az idősebb modellek tulajdonosaira is igaz: a szakmai magazinok használtautó-elemzései a Cayenne esetében rendre „álomszerűen alacsony“ meghibásodási rátákat állapítanak meg. E modellek esetében még kifejezetten magas futásteljesítmények és igénybevételek mellett sem igen tapasztaltak érdemi motor- és sebességváltó-károsodásokat, futómű-problémákat vagy kopott kormányműveket. Pedig az első Cayenne modellek 2002-2003 óta már sok esetben több mint 300 ezer kilométert is futottak, gyakorta rossz utakon és kemény terepen is.