Tekintélyes visszatekintés
Megnyílt az új Porsche-múzeum Stuttgartban
Egyesek szerint űrhajóra, mások szerint egy ragadozóra hasonlít az új Porsche-múzeum, amely kereken három évig tartó építés után szerda délután nyílt meg a németországi Stuttgartban.
2009.01.29 08:40MTIA 100 millió euróba került futurisztikus múzeum mintegy 5600 négyzetméteren terül el a Volkswagennel résztulajdonosként együttműködő, a német konszernben jelentős részvényesi szerepet is betöltő autógyár stuttgarti főhadiszállásával szembeni téren, a Porscheplatzon. A múzeum látogatói 80 kiállított sportautóban gyönyörködhetnek, s egyben egyfajta időutazást tehetnek a több mint 100 éves, francia születésű autógyár történetében.
A múzeumot Wendelin Wiedeking németországi Porsche-igazgató nyitotta meg, nem rejtve véka alá, hogy az ünnepségre az európai autógyártást is jelentősen sújtó gazdasági válság erősen rányomta bélyegét. Wiedeking elismerte azt is, hogy a múzeumnak eredetileg már 2007-ben kellett volna megnyílnia, de a körülmények közbeszóltak. És azt sem titkolta, hogy a múzeum megépítése az eredetileg tervezett összegnek pontosan a duplájába került.

A meghívott vendégek mindennek ellenére nem fukarkodtak a kivitelező cég, az osztrák Delugan-Meissl munkájának dicséretével. Hasonló elismeréssel szólt a "családi" múzeumról Wolfgang Porsche, a jelenlegi családfő, aki egyben a felügyelőbizottság elnöke. Porsche úgy vélte, hogy a múzeum a maga futurisztikus képével tökéletesen megtestesíti a cég sport-, illetve versenyautóinak szárnyalását, s egyben a jövőt is.
Bennfentesek szerint a mindössze három betonoszlopra "támaszkodó" múzeum megépítése nem volt könnyű. Az épület stabilitásának biztosításához 6000 tonna acélra volt szükség, csaknem olyan sokra, amennyit annak idején az Eiffel-toronyhoz használtak fel. Mindezzel összefüggésben az egyik építész, Roman Delugan a Porsche filozófiáját említette, nevezetesen: "Úgy emelkedni fel a földről, hogy közben nem szakadni el attól." S a Porsche emelkedni akar, miközben "mindkét lábával a földön jár".

A múzeum egyfajta mozgó, állandóan változó kiállítás lesz, ahol a 80 "történelmi" jármű mellett a kiállításra kerülő autók állandóan váltják egymást. A látogatók ezen kívül egy szerelőcsarnokkal is megismerkedhetnek. A világ egyik legtekintélyesebb autógyárának alapítója a krónikák szerint 1900-ban Ferdinand Porsche volt. Az általa tervezett Lohner-Porsche elektromos meghajtású gépkocsit a párizsi világkiállításon mutatták be.
A fiatal mérnök és próbapilóta kerékagymotorokkal ellátott járművei tették világhírűvé a Porsche nevet. S ő volt az, aki 1928-ban technikai igazgatóként a Daimlernél kifejlesztette a legendás Mercedes SS és SSK kompresszoros sportautót, majd nem sokkal később, 1931-ben Stuttgartban létrehozta a Porsche tervezőirodáját, s megkezdte a Volkswagen előhírnökének tekintett prototípus kifejlesztését.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06