Három pilléren a Mazda standja
Mazda újdonságok a Genfi Autókiállításon
A Mazda Motor Corporation idén három világpremierrel érkezik Genfbe. Mindhárom típus a korábbinál tisztább üzemű, ám változatlanul Zoom-Zoom vezetési élményt kínál.
2009.03.04 08:55Kapás RóbertA reflektorfényben a Mazda3 modell áll, két világpremierrel: a nagy teljesítményű Mazda3 MPS modellel, valamint a környezetbarát start-stop rendszerrel felszerelt, MZR 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses DISI benzinmotoros változattal. Genfben mutatkozik be a CX-7 modellfrissítésen átesett változata is, mely most először nagy teljesítményű, takarékos és Euro5-kompatibilis dízelmotorral is rendelhető lesz.
A főszerepet az új Mazda3 MPS, az új Mazda3 zászlóshajó kapta. A vadonatúj Mazda3 MPS számos olyan formai megoldással rendelkezik (pl vadonatúj légbeömlő a motorházfedélen, nagyobb méretű, kiemelkedő légterelő, és szélesebb kerekek), amelyek egyedülállóak a modellválasztékon belül, és amelyek még kifejezőbb megjelenéssel ruházzák fel az autót. Az utastér módosításai a Mazda3 csúcsmodellhez méltóan sportos, prémium hatást keltenek.
Az MPS megörökölte a kifutó modell 260 lóerős MZR 2.3 DISI Turbo benzinmotorját, melynek fogyasztását különböző módosítások révén 0,5 literrel sikerült lejjebb szorítani. Emellett a jármű tisztább-üzemű is lett a világ első, szinguláris nanotechnológiát alkalmazó katalizátorával, míg az eddigieknél is kiszámíthatóbb vezethetőség érdekében merevebb karosszériát és új fejlesztésű gumiabroncsokat alkalmaztak, valamint tökéletesítették a kormányzást.

A Mazda stand másik újdonsága a Mazda újonnan kifejlesztett start-stop rendszere, az i-stop. A rendszer alaptartozék az MZR 2,0 literes közvetlen befecskendezésű DISI motor esetében, és ez az egyetlen olyan start-stop rendszer a világon, amely az égési energiát felhasználva indítja újra a motort. Miután a rendszer piros lámpánál vagy közlekedési dugóban leállította a motort, a Mazda közvetlen befecskendezéses technológiáját felhasználva, a szelepek nyitásával, a dugattyú és a forgattyústengely megfelelő pozícionálásával és indítómotor segítségével indítja azt újra.
További kisebb módosításoknak (pl. aerodinamikai módosítások) is köszönhetően az i-stop rendszerrel szerelt Mazda3 akár 14 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren (vegyes ciklus szerint), mint a kifutó modell. Ráadásul a Mazda rendszere majd kétszer olyan gyorsan indítja újra a motort, mint a legtöbb versenytárs hasonló megoldása.

A Mazda CX-7 pedig modellfrissítésen esett át, általa tiszta üzemű turbódízelt küld a Mazda az európai piacra. A Mazda sportos szabadidőjárművének (SUV) frissített változata továbbfejlesztett formajegyeivel még inkább prémium hangulatot áraszt, miközben új technológiáinak köszönhetően minden eddiginél gazdaságosabb és élvezetesebben vezethető.
A motorválaszték új tagja az új generációs MZR-CD 2,2 literes közös nyomócsöves, turbódízel motor (átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,5 liter/100km, CO2 199 g/km) 173 lóerővel és 400 Nm maximális forgatónyomatékkal, valamint egy új, szelektív katalizátor-rendszerrel (SCR), amelyet első ízben alkalmaznak Mazda modellnél. A motor az előző modellváltozatból átvett, népszerű MZR 2.3 DISI turbo benzinmotor mellé sorakozik fel a kínálatban (260 LE, 380 Nm).
A modellfrissítésen átesett CX-7 futóművét és karosszériáját érintő módosítások (többek között merevebb karosszéria és új lengéscsillapítók) határozottan javították az autó vezethetőségét és kormányzását. Az előző modellváltozat öröksége a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszere, amely a legrosszabb útviszonyok között is maximális vonóerő-átvitelt tesz lehetővé.