Váratlan modellfrissítés a CX-7-nél

Újabb CX-7 változatot mutat be Kanadában a Mazda

Szinte még meg sem szokhattuk a Mazda terepjáró szabadidő autójának formáit, máris itt vannak a hírek a megújuló CX-7-ről.

2009.02.24 18:59ma.hu

A Torontói Nemzetközi Autókiállításon bemutatkozó 2010-es típus formailag és tartalmában is változik egy kissé, mégis a legnagyobb újdonság az, hogy ezentúl kétféle motorral is készül az autó.

Még mielőtt bárki a Magyarországon várva-várt dízel motorra gondolna, egy új benzines erőforrás kerül a palettára. Ez pedig nem más, mint az új Mazda6-ban már megismert 2,5 literes soros négyhengeres, amely az észak-amerikai piacon 161 lóerős teljesítménnyel rendelkezik.

A Mazda ezzel a lépéssel még szélesebb vásárlói kört akar megnyerni a CX-7-nek. Természetesen nem az észak-amerikai kiállításokon kell a dízel CX-7 hírének felbukkanására számítani, így nem kizárt, hogy a nyár végére az is megérkezhet.

Természetesen a kínálatban marad a turbófeltöltős közvetlen benzin-befecskendezéses 2,3 MZR-DISI erőforrás is, mely 260 lóerő teljesítményével és ehhez képest visszafogott fogyasztásával kiválóan illik a Mazda CX-7 által megtestesített sportossághoz. A kisebb teljesítményű motor a kanadai vásárlókhoz ötfokozatú automatával érkezik, mig az erősebbhez hatfokozatú kézi váltó társul.

Mivel a Mazda számára konkurens márkáknak hasonló típusai mind rendelhetőek az olcsóbb, csak elsőkerék hajtással, ezért ezentúl a CX-7-hez is opcionális az összkerékhajtás, nem pedig kötelező felszereltség. Persze természetesen ez piacfüggő, nem tudjuk nálunk mi valósul meg az eddig leírtakból.

A külsőt szemlélve feltűnő az új első lökhárító, amely az új Mazda3 stílusához hasonló légbeömlő nyílásokkal van ellátva, míg a hátul alig észrevehető a módosítás. Az utastérben új a kormány, illetve részben megváltozott a műszerfal is, újak a légbefúvó nyílások és egy 4,1 collos kijelző került a középkonzol fölé.

Amennyiben hihetünk a híreknek, a Mazda tovább merevítette a CX-7 szerkezetét, illetve növelte a hangszigetelés hatékonyságát, melynek következtében csökkent az út és szélzaj. Új még a memóriás vezetőülés és a Bluetooth kihangosító rendszer.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.