Készen a 24 órás száguldásra
Továbbfejlesztette GT3 RSR versenymodelljét a Porsche
Jelentősen továbbfejlesztett változatában lép az új modellévbe a Porsche 911 GT3 RSR, a márka jól ismert versenyautója.
2009.02.20 13:00ma.huA Porsche 911 alapjaira épülő legerősebb versenyautó, amely az elmúlt szezon során többek között az Amerikai Le Mans Sorozatban (American Le Mans Series; ALMS) és a nürburgringi 24-órás futamon is diadalmaskodott, a nemzetközi hosszú távú versenyek GT2-kategóriájában áll majd rajthoz. A megújult GT3 RSR legfőbb ismertetőjegye az első fedél nagyméretű kilégzőnyílásaival kiegészített, új orrkialakítás, tervezői azonban könnyűszerkezetes karosszériája alatt is alaposan átdolgozták a leggyorsabb 911-est.
Mindjárt az első pillantásra szembetűnőek az első fedél méretes kilégzőnyílásai (kopoltyúredői), amelyek a hűtők teljesen megújult légáramlási rendszerére utaló külső elemek. Ezek bevezetését az opcióként rendelhető légkondicionáló berendezés miatt a levegő be- és kivezetésének átdolgozása tette szükségessé. Ugyancsak tovább javították a far alsó részének aerodinamikai adottságait is, valamint bővült a hátsó szárny állíthatósági tartománya. Az előd modellhez képest mérsékelt tömegű fékrendszer és könnyebb elektromos vezetékezés szintén a még kedvezőbb menetdinamikai képességeket szolgálja.

A közismerten hatékony hathengeres boxermotor összlöket-térfogata 3,8-ről immár 4,0 literre nőtt. A 2009-es szezonra tovább csökkentett átmérőjű légtorok-szűkítővel a versenymotor névleges teljesítménye 7.800 percenkénti fordulatszámnál 450 LE (331 kW), maximális forgatónyomatéka pedig 7.250 percenkénti fordulatnál 430 newtonméter.
A nagyhatásfokú hathengeres erőforrás fordulatszám-határolója percenként 9.000-et forgó főtengelynél lép működésbe. A motor fordulatszáma elődjéhez képest azonos teljesítményszint mellett jelentősen mérséklődött, ami többek között optimális forgatónyomatéki karakterisztikájában és az autó kedvezőbb vezethetőségében nyilvánul meg.

A pilótafülkében a műszeregység felett új multifunkciós kijelző mutatja az optimális fokozatváltási pontokat. Szintén új a fedélzeti hálózat programozható, multifunkciós szabályzóegysége, amely a csapatok számára számos egyéni funkciót kínál. Ilyen például a boxba érkező autók sötétben is hatékony észlelését szolgáló, az első légterelőbe épített villogó fények állítható frekvenciája. A versenyüzem alatti szervizelhetőség is fejlődött, a GT3 RSR túlnyomás-szeleppel ellátott, új pneumatikus emelőt kapott. Az olaj gyorstöltőnyílása a hátsó fedélre került, ahol a boxkiállások alkalmával jobban kézre esik a szerelőknek.
A GT3 Cup és a GT3 Cup S mellett a GT3 RSR a Porsche Motorsport kínálatának a Porsche 911 alapjaira épülő, harmadik versenymodellje. A nagysikerű weissachi hosszú távú versenygépből 20 példány készül, amelyeket kiszállítása már megkezdődött a világ minden részén működő ügyfélcsapatok számára.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06