Itthon ismét sikeres évet zárt a BMW
Globálisan a MINI és a Rolls-Royce is eladási rekordot ért el
A csökkenő magyarországi autópiacon újabb sikeres évet zárt a BMW csoport magyarországi leányvállalata. A konszernhez tartozó három márka közül kettő (MINI, Rolls-Royce) pedig eladási rekordot döntött.
2009.01.23 08:45ma.huA BMW Magyarország 2008-ban összesen több, mint ezerhétszáz új autót (BMW: 1606; MINI: 108) értékesített – ez 6%-kal több, mint 2007-ben. A motorkerékpárok terén ha kevéssel is, de sikerült meghaladni a tavalyi rekordeladásokat, miközben a piac itt is zsugorodott.
Egyre sikeresebb a BMW Premium Selection program is, amelyben kiváló minőségű, alig használt BMW-ket kínál a márka már kilenc márkakereskedése. Míg 2007-ben 363 ilyen autót adtak el, tavaly 40%-kal többet, 507-et. Így, a többségében a BMW csoport müncheni szolgálati flottájából kikerülő autókkal együtt, a BMW Magyarország 2008-ban majdnem 13%-kal növelte eladásait a személyautók terén, az előző évhez képest.
A magyar leányvállalat kiváló eredményében szerepet játszottak az új modellbevezetések: idén mutatkozott be a vadonatúj kategóriát képviselő X6, a megújult 3-as sorozat, valamint megérkezett a zászlóshajó új 7-es BMW is. A piaci helyzet ellenére a cég folyamatosan fejleszti márkakereskedői hálózatát és rendszereit is. 2008-ban Nyíregyházán megnyílt a debreceni kereskedő által épített új márkakereskedés és szerviz, a budapesti Wallis Motor Pest pedig elnyerte a BMW QMA (Quality im Autohaus) minősítését. A központi rendszerek átvétele és a márkakereskedések munkatársainak tréningjei továbbra is folyamatosak.

A márkakereskedések szervizforgalmában is erős növekedés volt tapasztalható: az alkatrészek értékesítése összesen 23%-kal növekedett 2007-hez képest, ebből a szervizalkatrészek 16%-kal, a járműtartozékok (pl. csomagtartók, kerekek) 63%-kal, míg a lifestyle termékek 37%-kal nőttek. A szervizforgalom növekedésével párhuzamosan csökkent a járművek szervízben töltött időszükséglete, hiszen tavaly az összes BMW márkakereskedésben telepítették azt az új diagnosztikai műhelyberendezést, amely gyorsabb és még pontosabb hibafeltárást tesz lehetővé.
Szintén tavaly indult el Magyarországon a 30 éves hagyománnyal rendelkező BMW Vezetéstechnikai Tréning, amely indulása óta már több száz látogatót fogadott. A prémium márkák közül az első, folyamatosan működő vezetéstechnikai program idén újabb tréningekkel bővül: a tervek szerint a jövőben a téli körülmények közötti, illetve a környezettudatos vezetés alapjait is meg lehet tanulni a BMW trénereinek segítségével.
Felelősen működő autógyártóként a BMW csoport nagy hangsúlyt fektet a különböző biztonsági rendszerek kifejlesztésére, de a vezetők helyes magatartása vészhelyzetekben többet ér a legjobb elektronikus rendszernél is. Hasonló igaz a fogyasztásra is: a leghatékonyabb motorokkal szerelt autók fogyasztását és kibocsátását is nagyban befolyásolja a vezetés stílusa.

Az autóipari válság ellenére a BMW csoport globálisan csupán csekély visszaesést regisztrált. A bajor konszern összesen 1.435.876 új gépjárművet értékesített, amely 4,3%-kal kevesebb a tavalyi év eladásaihoz képest. Ezzel, 2007 után, történetének második legsikeresebb évét zárta, és továbbra is az első számú autógyár a prémium kategóriában.
A konszernhez tartozó három márka (BMW, MINI, Rolls-Royce) közül a MINI és a Rolls-Royce is eladási rekordot ért el a 2008-as évben. A MINI 2008-ban 232.425 eladott darabbal 4,3%-kal szárnyalta túl tavalyi értékesítéseit, míg a Rolls-Royce esetében 1.212 eladott példányról és 20%-os éves növekedésről számoltak be, így a márka immár ötödik éve folyamatosan növelni tudta részesedését a szuperluxus limuzinok szegmensében. A motorkerékpárok piacán összesen 101.685 új BMW motor talált gazdára, ami 0,8%-kal kevesebb a tavalyi darabszámnál.

Ian Robertson, a BMW értékesítésért és marketingért felelős igazgatótanácsi tagja szerint 2008 nagyon nehéz év volt az autógyártók számára. „A globális gazdasági- és pénzügyi válság ellenére azonban a BMW csoport MINI és Rolls-Royce márkája is eladási rekordot tudott dönteni, és összességében is csupán 4,3%-kal csökkentek az eladásaink. A jó eredmények egyik oka kétségkívül a már az összes BMW és MINI modellhez alapfelszereltség BMW Efficient Dynamics technológia folyamatos fejlesztése, amelynek köszönhetően jelentősen csökkent modelljeink fogyasztása és károsanyag-kibocsátása” – mondta el Robertson.
„Már olyan üzemanyag-hatékonysági célokat is elértünk, amelyeket versenytársaink még csak terveznek” – tette hozzá. A BMW csoport járműveinek károsanyag-kibocsátása 1995 és 2008 között 25%-kal csökkent, és immár átlagosan 160g/km-nél is kevesebb.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06