Vérszemet kaptak az európai riválisok
A Volkswagen és a BMW kihasználja Detroit gyengeségét
Az amerikai autógyáraknak már nem csak a japán vetélytársakkal, hanem a vérszemet kapott európai riválisokkal is harcolniuk kell, hangzott el a Fox News hírcsatorna hétfői híradásában.
2009.01.06 18:30MTIA Volkswagen és a BMW amerikai piaci részesedésének bővítésére törekszik az elkövetkező években annak nyomán, hogy a három vezető amerikai autógyár, a General Motors, a Ford és a Chrysler csődközeli állapotba került. A Volkswagen két évtized után ismét üzemet létesít az Egyesült Államokban, és azzal számol, hogy 2018-ra megháromszorozza tengerentúli eladásait, a BMW pedig új kisautóval akar hódítani az amerikai piacon.
„Az Egyesült Államok lesz a jövőben a növekedés motorja” - jelentette ki Jim O'Donnell, a BMW amerikai főnöke egy interjúban. Mint a Fox News rámutatott, az európai gyártók már korábban is igyekeztek erősebb pozíciót szerezni Amerikában. A VW 1978-ban nyitotta meg gyárát, amelyet azonban tíz évvel később be kellett zárnia a minőségi gondok, a magas költségek és az alacsony kereslet miatt.
A francia Renault 46 százalékos részesedést vásárolt az American Motors cégből, de 1987-ben súlyos veszteségek után kivonulásra kényszerült. Az európai cégek ezúttal azt remélik, hogy a korábbinál szélesebb járműkínálattal, élénk marketingkampánnyal és nem a szakszervezeti munkaerő igénybe vételével elkerülhetik a múltbeli kudarcokat.

A VW állítólag külön az amerikai piacra fejleszt több új modellt, közöttük egy családi szedánt. Hans Dieter Pötsch, a VW pénzügyi vezetője ugyanakkor elismerte, hogy nem csak az amerikai cégekkel, hanem olyan nagy hírű és jelentős amerikai gyártókapacitással rendelkező cégekkel is fel kell venniük a versenyt, mint a japán Toyota. A német vállalat azonban magabiztos, hiszen más piacokon is sikerrel szállt szembe a Toyotával és a Hondával.
"Mi vagyunk a piacvezetők Kínában, nem a Toyota" - mondta Pötsch. A VW 1 milliárd dollárt költ új összeszerelő üzemére a Tennessee állambeli Chattanoogában. A tervek szerint a termelés évi 250 ezer járművel 2012-ben kezdődik; közepes méretű szedánt fognak gyártani, amely a Toyota Camryval és a Honda Accorddal versenyez majd, és piacra dobnak egy kisbuszt is Routan néven.
Miközben a legtöbb amerikai gyártó a költségek lefaragásán dolgozik, az Audi, a VW luxusmárkája 2009-ben 15 százalékkal növelni szándékozik marketingkiadásait, amelyek tavaly 80 millió dollárt tettek ki. Tavalyelőtt, 2007-ben a három vezető amerikai autógyár üzemeiben készült az Egyesült Államokban eladott 16,1 millió autónak valamivel több mint a fele, 40 százalék ázsiai modell volt. Az európai modellek piaci részaránya az utóbbi évtizedben azonban csak 1 százalékkal növekedett, 7,2 százalékra.
A The Wall Street Journal hétfői elemzése szerint a japán gyártók sem kerülhetik el az amerikai gazdaság recesszióját: a Toyota meghatározatlan időre elhalasztotta új Mississippi üzemének megnyitását, és a Honda is visszafogta a termelést. A Toyota azt is bejelentette, hogy meghatározatlan időre elhalasztja oroszországi, szentpétervári gyárának eredetileg 2010-re tervezett bővítését, és egyelőre eltekint egy Thaiföldön tervezett dízelmotorgyár megépítésétől is.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06