Egy relatíve sikeres év
Kétmilliónál is több autót adott el a GM Európában 2008-ban
A General Motors európai értékesítése 2008-ban elérte a 2.04 millió járművet. A nehéz gazdasági helyzet ellenére a harmadik egymást követő évben sikerült kétmillió darab fölött értékesítenie a régióban.
2009.01.20 18:29ma.huA Chevrolet történelmi jelentőségű lépést tett, túllépve Európában a bűvös félmilliós darabszámot. Míg az iparág egésze öt százalékkal visszaesett, a Chevrolet közel 11 százalékos növekedést produkált, 507,000 autót adott el. Rekordnak számít a 2.3 százalékos piaci részesedés is.
"Nagyra értékeljük ezt az - ilyen kivételesen nehéz időken - elért sikert. Jelenleg, amikor a gazdasági világválság példa nélkül álló nehézségeket támaszt, bátorítást meríthetünk belőle," mondta Carl-Peter Forster, a GM Europe elnöke. „Bevált az a döntésünk, hogy a minőségre összpontosítunk, és a közép-, illetve kelet-európai régióra vonatkozó növekedési stratégiánk is ezt támasztja alá. Még ilyen bizonytalan körülmények között is bízom abban, hogy a csapatunk boldogul az elkövetkező időszakban. Sok új termékünk van - például a 2009-es Év Autójának választott Opel Insignia vagy a Chevrolet Cruze - és törekszünk arra, hogy a lehető legalacsonyabb szinten tarthassuk a gyártási költségeinket."
A GM európai értékesítési, marketing és vevőszolgálati alelnöke, Brent Dewar méltatta a márkakereskedői hálózat munkáját is: "Köszönet érte, hogy már az egymást követő harmadik évben lépte túl márkakereskedő hálózatunk a kétmilliós darabszámot. Bizalmat tudtak kelteni ilyen bizonytalan gazdasági körülmények között, és a piacon is érvényre tudták juttatni a termékeink által képviselt üzeneteket."

Noha 2008 második felében visszaesett az európai piac, a történelmi mérföldkövet túllépő Chevrolet több mint 507,000 autót adott el, és új rekord a 2.3 százalékos piaci részesedés is. "A Chevrolet nagyon fontos szerepet játszik, mint a GM kiváló ár-érték arányú európai márkája. A megfelelő kocsikat kínáljuk Közép- és Kelet-Európa feljövő piacain, denagyon versenyképesek vagyunk Nyugat-Európa belépő-szegmensében is. Bízunk a márkában, és alig várjuk a Chevrolet Cruze tavaszi bemutatóját, hiszen ez is ász lesz a paklinkban," mondta Dewar.
Az Opel/Vauxhall közel 1,459,000 autót adott el 2008 folyamán Európában, ami 10,5 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Ez főképp a fő nyugat-európai piaci válság következménye, amely az egész iparágat érinti. A márka közép- és kelet-európai eredményei viszont lenyűgözően alakultak. 41 százalékkal nőtt az Opel márka ebben a régióban, négyszer annyival, mint az iparág egésze által produkált növekedés, összesen 257,000 db. autót eladásával. Oroszországban 49 százaléknyi emelkedéssel csaknem elérte a százezer darabot.

"Az Opel/Vauxhall, mint a GM legfontosabb európai márkái továbbra is kulcsszerepet játszanak a GM európai törekvéseiben. Nagyon megtisztel számunkra a 2009-es Év Autója cím elnyerése, és kíváncsian várjuk az új Insignia piaci fogadtatását. Az Insignia család - lejtős- és lépcsőshátú, ecoFLEX és Sports Tourer változatok - átütően újszerű technikája és vonzó megjelenése prémiumhangulatot hoz be a nagy volumenű középkategóriába. Hisszük, hogy az Insignia és az eljövendő új Astra tovább öregbíti az Opel hírnevét" - tette hozzá Dewar.
A Saab európai értékesítése 66,713 autó volt 2008-ban (-21.9 százalék) a Cadillac márka 4,556 darabot adott el (-5 százalék). A Corvette 1,086-ot autót értékesített (-15.3 százalék), a HUMMER márka pedig 2,286-ot (-1.8 százalék).

Az Opel a csökkenő magyar személyautó piacon 11,73 százalékpontra növelte részesedését, ami 17 982 eladott személyautót jelent. Ezzel a márkának újból az előkelő második helyezést sikerült megszereznie. Az 1250 értékesített kishaszonjárművel együtt 19 232 Opel talált gazdára az elmúlt évben. A legsikeresebb modell, az előző évekhez hasonlóan az Opel Astra volt, 11495 eladott darabbal.
A Chevrolet a magyar személyautó piacon továbbra is lendületesen tör előre. Az első húsz legjelentősebb márka közül a Chevrolet könyvelhette el a legnagyobb, 0,68 százalékpontos piaci részesedés növekményt 2008-ban. 7509 eladott autóval a Chevrolet eladások teszik ki a hazai személyautók piacának 4,90 százalékát. A legsikeresebb modell az eladások felét kitevő Chevrolet Aveo, amelyből 3831 darab talált gazdára.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06