Még nagyobbat harap a kajmán
Debütált a második generációs Porsche Cayman
Három esztendővel a Cayman és a Cayman S bemutatkozását követően megérkezett a második generáció.
2008.12.23 09:20ma.huA diszkrét finomításokkal továbbfejlesztett, még sportosabb külső mögött, két teljes egészében új fejlesztésű motor és új technikák egész sora rejtőzik. A Cayman modelleket most 2,9 literes hathengeres boxermotor hajtja, amelynek teljesítménye immár 265 LE (195 kW). A Porsche kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (PDK) üzemanyag-fogyasztását mindössze 8,9 literre sikerült mérsékelni 100 kilométerenként – természetesen még dinamikusabb menetteljesítmények mellett. A Cayman ennek megfelelően a PDK váltóművel csupán 5,7, míg az alapkivitelű hatfokozatú manuális sebességváltóval 5,8 másodpercet igényel az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó gyorsításhoz. Legnagyobb sebessége 265, míg a PDK konstrukcióval 263 kilométer/óra.
A Cayman S modellekben szintén új fejlesztésű, itt már 3,4 literes, hathengeres boxermotor gondoskodik közvetlen benzinbefecskendezése révén további kiváló üzemanyag-fogyasztási és menetteljesítmény-adatokról. A 320 LE (235 kW) maximális teljesítmény azonban a PDK sebességváltóval 100 kilométerenként akár 9,2 literes átlagfogyasztást és mindössze 5,1 másodperc alatti gyorsításokat is lehetővé tesz 100 kilométer/órára. A szériakivitel hatfokozatú manuális sebességváltójával a 0-tól 100 kilométer/óráig tartó sprint 5,2 másodpercet igényel, míg a csúcssebesség 275 kilométer/óránál alakul.

Az új Cayman modellek átdolgozott első és hátsó lökhárítóikról, illetve új fényszóróikról és hátsó lámpáikról ismerhetők fel, amelyek korszerű fénytechnikája és markáns designja hamisítatlan, dinamikus Porsche-külsőt kölcsönöz számukra. Az irányjelzők az új halogén fényszórókba integráltan kaptak helyet, amelyek kéthüvelyes kialakításukkal a Carrera GT modelleket idézik.
A szériafelszereltséghez tartozó kerek ködfényszórók mellett az új LED-helyzetjelzők fénycsík formájában jelennek meg. A modellhez dinamikus kanyarvilágítással és különálló LED nappali világítással kialakított Bi-Xenon fényszórók is rendelhetők. Utóbbi fehér színben világító diódái markáns keresztalakzatba rendezve semmi mással össze nem téveszthető világítási képet kölcsönöznek a Porsche sportkupéja számára. A nappali világítás ekkor az első lökhárítóban, a ködfényszórók helyén működik, amelyek funkcióját széles fénykévéjével és oldalirányú világításával a Bi-Xenon fényszórók maradéktalanul átveszik. A sportkupé modellek teljesen átdolgozott hátsó kialakításában új tervezésű lámpatestek jelennek meg, amelyek minden vörös fényforrása LED-technikájú. Hegyes szögben kifelé irányulva, formailag harmonikusan és elegánsan illeszkednek az autó farának formáiba.

Az új sportkupék azonban a PDK sebességváltóval nem csupán gyorsulásuk, hanem üzemanyag-fogyasztásuk tekintetében is új, kiváló értékekkel büszkélkedhetnek. Az új Cayman a PDK váltóművel átlagosan mindössze 8,9 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre, ami a Tiptronic S konstrukcióval szerelt elődje esetében 10,1 literre adódott. Ez a mintegy 11 százalékos megtakarítás egyúttal a széndioxid-kibocsátás értékének kilométerenként 242-ről 214 grammra csökkenését is eredményezi. Az új Cayman S még e fejlődést is túlszárnyalja: a PDK váltóművel a vonatkozó szabvány szerint mért átlagfogyasztása a Tiptronic S hagyományos automata sebességváltóval szerelt elődjéhez viszonyítva elismerésre méltó 1,8 literrel alacsonyabbra, 100 kilométerenként mindössze 9,2 litere adódik. Ezzel immár igencsak figyelemre méltó, 16 százalékos a csökkenés, amivel a széndioxid-kibocsátás kilométerenként 262-ről 221 grammra mérséklődik. Természetesen mindkét új Cayman már most megfelel a jövőben megjelenő EU5 szabvány előírásainak, s Kaliforniában is mindkét új sportkupé a különösen alacsony károsanyag-kibocsátású járművek kategóriájába tartozik. Mivel a példamutató hatékonyság minden Porsche sportautó alapvető sajátja, a Cayman következetesen a könnyűszerkezetes építés jegyében született. Ennek eredményeképpen a Cayman 1330, míg a Cayman S 1350 kilogramm saját tömegével még a versenybevetésekre készülő Porsche 911 GT3 modellnél is könnyebb.
Kapcsolódó írások:
- Takarékosabb motorok a Porsche középmotoros sportautóiban
- Megjelentek a négyajtós Porsche Panamera első képei
- Zöld utat kapott a dízelmotoros Porsche Cayenne
- Többek között teljes 911-es sorozatát bemutatja Párizsban a Porsche
- A Porsche nyerte a prémium autómárkák közti felmérést
- Hódít az új Porsche Carrera 4 Coupé és Cabriolet