Sikeres generációváltás
Hódít az új Porsche Carrera 4 Coupé és Cabriolet
A Porsche AG a márkára eleve jellemző dinamikával folytatta a 911-es sorozat generációváltását, amely óriási népszerűségnek örvend a sportautó-kedvelők körében.
2008.09.29 13:10ma.huA jóval alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett produkált még élvezetesebb vezetésről a motor, a sebességváltó és a hajtásrendszer konstrukcióiban alkalmazott új technikák egész sora gondoskodik.
Az új, elektronikus szabályzású összkerék hajtás rendkívül pontos és gyors reakciói az autózás még intenzívebb élményét szolgálják, különösen a közvetlen benzinbefecskendezéssel működő, szintén új boxer motorokkal, valamint a Porsche opcióként rendelhető kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (PDK).
Az új motorgeneráció adottságai önmagukért beszélnek: az új összkerék hajtású Carrera modellváltozattól függően akár 8,5 százalékkal magasabb teljesítményt, s akár 12,9 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, illetve 15,4 százalékkal kedvezőbb széndioxid-kibocsátást is kínál.
A 3,6 literes motor teljesítménye 20 lóerővel, összesen 345 lóerőre (254 kW) emelkedett. A PDK sebességváltóval szerelt Carrera 4 Coupé például mindössze 10,1 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométerre. Hasonlóképpen jól érzékelhetők a 3,8 literes erőforrással szerelt 911 Carrera 4S fejlesztései is, amely 30 lóerő növekménnyel immár 385 lóerőt (283 kW) teljesít.
Az üzemanyag-fogyasztás emellett a PDK sebességváltóval szerelt Carrera 4S Cabriolet esetében mindössze 10,7 literre adódik 100 kilométerenként. A Carrera 4 és a Carrera 4S új generációjában az eddigi, viszko-tengelykapcsolóval működő összkerék hajtást a Porsche elektronikus vonóerő-szabályzó rendszere (Porsche Traction Management; PTM) váltja fel.
Ez az eredetileg a 911 Turbo számára kifejlesztett, majd a Carrera modellekhez átdolgozott rendszer a vezetés Porschéra jellemző élvezetét még magasabb fokú menetstabilitással és vonóerő-átadással, illetve kifejezetten agilis irányíthatósági tulajdonságokkal egészíti ki, amit a szériakivitelhez tartozó mechanikus hátsó keresztirányú differenciálzár fokoz tovább.

Az új összkerék hajtású sportautók sportos karakterű hatfokozatú manuális sebességváltóval készülnek, alternatívaként a Porsche új kettős tengelykapcsolós váltóműve áll rendelkezésre, amely rövidebb kapcsolási időkkel és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással váltja le a hidraulikus nyomatékváltóval működő, eddigi Tiptronic S konstrukciót.
A kettős tengelykapcsolós váltómű hétfokozatú, amelyek kapcsolása gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül, elektrohidraulikus úton zajlik.
A 911-es új generációja diszkréten, mégis karakteresen átdolgozott elejéről, valamint továbbfejlesztett világítástechnikájáról ismerhető fel. Eszerint minden új Carrera modell már alapkivitelben Bi-Xenon fényszórókkal és új LED nappali világítással készül, s az áttervezett hátsó lámpatestekben szintén LED-technikát alkalmaztak.
A Porsche mindemellett első ízben dinamikus kanyarvilágítást is kínál az új 911-es modellekhez. Természetesen minden Carrera 4 modell hátulja továbbra is 44 milliméterrel szélesebb a hátsókerék-hajtású változatokénál.
A LED hátsó lámpatestek között húzódó új fényvisszaverő sáv még dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a far számára. A részben opcióként rendelhető navigációs, információs és audio-rendszerek kezelhetőségét érintőképernyővel működő, új Porsche kommunikációs rendszer (Porsche Communication Management; PCM) rendszer könnyíti. A Bluetooth-, USB- és iPod-csatlakozó ugyancsak rendelkezésre áll.
Kapcsolódó írások:
- A Porsche két újdonsággal bővíti középmotoros modelljei programját
- Képek: Porsche Panamera - az első hivatalos fotó a csodajárgányról
- Szemgyönyörködtető képek: Arany Porsche - ezüst Infiniti Crossover
- Új Porsche szalon épül Budapesten
- Emelik a Porsche Cayenne árát
- Perre megy a Porsche a londoni dugódíj miatt
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06