Portugáliában a kormány segít
Az Ibériai-félszigeten is napirenden a járműipari támogatás
A spanyol járműgyártás Brüsszeltől, a portugál pedig a helyi kormányzattól várhat támogatást, hogy a nagyobb leépítésektől menthető legyen az ágazat.
2008.12.04 12:00MTISpanyolország, ahol 1600 munkahely megszüntetését jelentették be - az amerikai Delphi alkatrészgyártó nagyvállalat egységének Marokkóba áttelepítése miatt - Brüsszeltől kap csaknem 10 és fél millió eurót az EU globalizációs európai kiigazítási alapjából.
Az EU bizottsága szerint a külföldi beruházók számára közvetlenül az EU szomszédságában akadt egy kisebb bér- és más járulékos költségekkel dolgozó térség - a marokkói Tanger térsége - és a példa világosan mutatja, hogy az európai autóiparban a termelés áthelyezése milyen irányt vesz.

Portugáliában maga a kormány jelentette be szerdán, hogy 200 millió eurós hitelvonalat nyit meg a gépkocsikat és a részegységeiket gyártó helyi ipar támogatására, a munkahelyek megszüntetésének megelőzésére. A hitelvonal az országban tevékenykedő nagy járműgyártókkal, a Volkswagennel és a Peugeot-Citroennel létrejött megállapodással jött létre.
A pénzből részben továbbképzést, eladásösztönzést is finanszírozhatnak. A kormány jelezte, hogy az uniós kohéziós alapokból is felhasznál pénzforrásokat az ágazat támogatásához. A portugál járműgyártók szövetsége szerint az autóeladások jelentős visszaesésével járó pénzügyi-gazdasági válság jövőre 12 ezer portugáliai állás megszűnésével fenyeget.
Kapcsolódó írások:
- Történelmi mélyponton a német autóértékesítés
- Uniós egyezség született az új autók gázkibocsátásról
- Japánban 34 éves mélyponton a járműeladás
- Megtorpannak Amerikában a "zöld törekvések"
- 1.200 fős elbocsátás a Suzukinál
- A GM Europe 10%-kal akarja csökkenteni a munkabérköltségeket
- Meneszti alkalmazottai egyötödét a Tatra Koprivnice