Új generációs Boxter és Cayman

Takarékosabb motorok a Porsche középmotoros sportautóiban

A Porsche AG a Los Angeles-i Autókiállítás alkalmával első ízben mutatja be a nagyközönség előtt Boxster és Cayman középmotoros sportautói új generációját.

2008.12.04 09:20ma.hu

A generációváltás középpontjában a teljes egészében új fejlesztésű boxermotorok állnak, amelyek nemcsak erősebbek, hanem jóval takarékosabbak is elődeiknél. A Porsche kettős tengelykapcsolós sebességváltója (PDK) további fejlődést tett lehetővé az üzemanyag-fogyasztás mérséklése, illetve a menetteljesítmények javítása terén.

A 2,9 literes alapmotor teljesítménye a Boxsterbe építve 255 LE, míg a Cayman esetében 265 LE, 10 illetve 20 lóerő növekményt kínálva az elődmodellekhez viszonyítva. Az S-változatok 3,4 literes aggregátja közvetlen benzinbefecskendezésének köszönhetően a Boxster S motorházfedele alatt immár 310 LE, míg a Cayman S modellekben 320 LE teljesítményt produkál, ami 15 illetve 25 lóerővel haladja meg a korábbi változatokét.

A Cayman S 4,2 és a Boxster 5,2 kilogramm/lóerő értéke közötti tartományba eső, kiemelkedő teljesítmény-tömeg arányaik a lehető legmagasabb színvonalú menetdinamikai adottságokról gondoskodnak, mégpedig igen kedvező üzemanyag-fogyasztási értékek mellett.

Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig mért sprintek a Cayman S számára PDK-váltóművel és a Sport Chrono csomag aktivált start-automatikájával adódó 4,9, valamint a széria hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt Boxster 5,9 másodperces értékei közé esnek.


A Boxster és a Cayman üzemanyag-fogyasztása mindemellett a PDK sebességváltó révén első ízben marad a kilencliteres határ alatt. Az új, 2,9 literes boxermotorral 8,9 liter a fogyasztás 100 kilométerenként, ami 11 százalékkal alacsonyabb, mint a Tiptronic S váltóművel szerelt korábbi modellé.

A 3,4 literes motorral és PDK sebességváltóval szerelt változatok esetében pedig a 100 kilométerre mért 9,2 liter még nagyobb mértékben, ezúttal 16 százalékkal bizonyul takarékosabbnak, mint a Tiptronic S váltóművel készült, megfelelő előd modell.


Az új kétüléses sportautók külső megjelenésükben megváltozott első és hátsó lökhárítóikról ismerhetők fel azonnal. Az integrált irányjelzőkkel kialakított, új halogén fényszórók a Carrera GT fényforrásait idézik. Az új, LED-technikájú hátsó lámpatestek hegyes szögben kifelé irányulva, formailag harmonikusan és elegánsan illeszkednek az autók farának átdolgozott formáiba.

A roadster és a kupé elölnézetben eltérő kialakítású légbeömlő nyílásaikban, míg hátul a Boxster diffúzorbetéttel megformált, új idoma, illetve a Cayman légterelője tekintetében különbözik. Megjelenésük egyaránt sajátos stílusjegye a külső légbeömlőkben vízszintesen elrendezett, LED fényvezető rudakból kialakított helyzetjelző. Mindezt a ködfényszórók egészítik ki, a Boxster elején szögletes, a Caymanon pedig kerek kivitelben.

Mindkét modellhez először rendelhető a Bi-Xenon fényszórókból, dinamikus kanyarvilágításból és LED nappali világításból álló csomag. A nappali világítás a ködfényszórókat váltja fel, a Boxster esetében négy egymás melletti LED, míg a Cayman orrán a dobókocka pontjaihoz hasonlóan elrendezett, négy kör alakú LED formájában.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.