Fény az autópálya végén?
Egy év múlva megnyílhat az észak-erdélyi autópálya első szakasza
Jövő év végén nyitható meg a forgalom előtt az észak-erdélyi autópálya első 40 kilométeres szakasza - közölte csütörtökön Bukarestben az autópályákat kezelő állami vállalat projektfelelőse.
2008.11.14 12:00MTIRadu Gaspar, az autópályák, az országutak kezelésével és építésével megbízott román állami vállalatnak (CNADNR) az észak-erdélyi autópályáért felelős vezetője úgy nyilatkozott: a Kolozs megyei Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Gyalu (Gilau) közötti 40 kilométer hosszú autópályaszakasz megnyitható a forgalom előtt 2009 végéig, ha a következő év költségvetéséből 520 millió eurót fordítanak a beruházás finanszírozására.
Romániában a büdzsét még jóvá kell hagynia a november 30-i választások után megalakuló új parlamentnek. Gaspar szerint a Bechtel várhatóan már 2009 nyarának végig befejezheti az útszakaszt, de annak használhatóságához az autópályát még csatlakoztatni kell az E 60-as országúthoz, ami két bekötő körforgalom megépítését teszi szükségessé. Gaspar közölte: a Bechtel eddig 10 kilométert aszfaltozott le.

Az eredeti tervek szerint a Bechtelnek már az idén el kellett volna készítenie 45 kilométert. A nyár végén azonban a vállalat illetékesei jelezték, hogy csak 25 kilométer út leaszfaltozását tudják elvégezni. A Szabadság című napilap honlapja csütörtökön arról adott hírt, hogy az idén még ez a 25 kilométer sem fog elkészülni Tordatúr (Tureni) és Járarákos (Valisoara) között, mert a nyomvonalon lévő telkek kisajátítása késik.
A 415 kilométer hosszú, Brassót (Brasov) Borssal összekötő észak-erdélyi autópálya építése 2004 júniusában kezdődött el. A munkálatok azonban 2005-ben szüneteltek, mert a román kormány újratárgyalta a kivitelezővel a szerződés néhány pénzügyi záradékát. Emiatt az autópálya eredetileg 2012-re kitűzött határidejét 2013-ra tolták, de most már ennek betartása is kétségessé vált. A beruházást eredetileg 2,2 milliárd euróra becsülték, a végső költségek viszont legkevesebb kétszer többe kerülnek majd.
Kapcsolódó írások:
- Felkészültek a télre az M5-ös autópálya üzemeltetői
- Már átadás előtt javítani kell az észak-erdélyi autópályát
- Nem veszélyezteti a pénzügyi válság az M6-os autópálya építését
- Változás az M6-os autópálya M0-ás csomópontjának átadása után
- Szlovákiában halasztódik az elektronikus autópályadíj-rendszer kiépítése