M6-os bekapcsolásával nőni fog a forgalom
Változás az M6-os autópálya M0-ás csomópontjának átadása után
Az M6-os autópálya bekapcsolásával várhatóan nőni fog az M0-ás körgyűrű forgalma, de a forgalomnövekedés nagysága nehezen prognosztizálható az egyébként is kapacitásgondokkal küszködő körgyűrűn - mondta az MTI érdeklődésére Pelsőci Géza, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektiroda-vezetője.
2008.10.01 07:38MTIAz M6-os autópálya M0-ás csomópontját az Érdi-tetővel összekötő 8,3 kilométeres szakaszát a napokban adták át a forgalomnak. Az új útszakasz 29 műtárgyat, 4 csomópontot foglal magában, s 47,4 milliárd forintba került. Pelsőci Géza elmondta, az M6 autópálya most átadott szakaszán a 2008-ban várható napi átlagos forgalom 33 ezer jármű, de ez nem jelenti azt, hogy ez a forgalom automatikusan az M0-ás forgalmát terhelné.
A szakember becslése szerint a járműveknek mindössze tíz-tizenöt százaléka hajt majd fel az M0-ásra. Az irodavezető felhívta a figyelmet arra: aki akarta, az eddig is elérhette déli irányból az M0-ás autópályát, a régi 6-os úton, így nem számítanak arra, hogy ugrásszerűen nőne a forgalom az M0-áson. A változás mindössze - várhatóan - annyi lesz, hogy míg korábban a Dunaújváros felől érkezők a régi 6-os úton hajtottak fel a körgyűrűre, most a forgalom két úton, a 6-os úton és az M6 autópályán csatlakozik fel a körgyűrűre, vagyis egyenletesebb lesz a forgalom eloszlása. A szakember megjegyezte: az átadást követően folyamatosan figyelik a forgalom nagyságát, és csak a forgalmi elemzés birtokában lehet pontosabb adatokat mondani a forgalom tényleges növekedéséről. Mint mondta, az átadástól körülbelül két hónap kell ahhoz, hogy az autósok "megszokják" az új csatlakozást.
Pelsőci Géza megjegyezte: a távlati prognózis szerint az M6-os átadott szakaszán a 2023-ban a napi átlagos forgalom 53.000 jármű lesz. Az tény, hogy az M0 déli szektorában vannak olyan csúcsidőszakok, amikor esetenként a 100 ezret is elérheti az átlagos napi forgalom, vagyis az út kapacitásának határát súrolja a forgalom nagysága. Ez a jelenlegi feltételek mellett már nem nőhet tovább, halaszthatatlanná vált a déli szektor 2x3 sávossá bővítése az M1-M5 autópályák közötti szakaszon; ez a munka várhatóan 2009 tavaszán megkezdődik - mondta.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06