Magasan az átlag fölött

A Porsche a nehéz helyzetben is eladási rekordokat döntöget

A stuttgarti Porsche Automobil Holding SE a 2007/2008-as gazdasági év során, azaz 2008. július 31-ig a nehéz piaci körülmények ellenére ismét rekordértékeket ért el.

2008.10.22 08:30ma.hu

A vállalat elmúlt pénzügyi évről közzétett október eleji áttekintése szerint a Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 100 százalékos tulajdonú leányvállalat értékesítése az előzetes adatok szerint 1,2 százalékkal 98.652 járműre emelkedett, míg a forgalom 1,3 százalékos növekedéssel elérte a 7,46 milliárd eurót.

A Porsche eredménynövekedésének legfőbb mozgatórugójaként a Cayenne modell-sorozat szolgált. E sportos terepjáró eladásai 34 százalékos emelkedéssel előreláthatólag 45.478 darabot elérve új rekordértéket produkáltak. A sikerhez az új, a világ piacaira 2008. február óta fokozatosan bevezetett, különösen sportos Cayenne GTS 6.942 eladott példánnyal járult hozzá.

A 911-es értékesítése várhatóan 31.423 darabra adódik, ami 16 százalékkal marad el az előző év kiemelkedően magas eredményétől. A 911 Carrera 2007/2008-as gazdasági év második felében zajlott modellváltását is tekintetbe véve ez az értékesítési eredmény szintén sikerként könyvelhető el. A Cayman modelleket is magában foglaló Boxster sorozatból összesen 21.747 jármű talált gazdára, ami 16,8 százalékkal alacsonyabb, mint az előző gazdasági év során.

Az értékesítés bővülése az egyes régiókban eltérően alakult. Az emelkedés az új piacokon, mint Kína vagy a Közel-Kelet, változatlanul intenzív, így a Porsche az előzetes számok szerint az alapvető, azaz németországi és észak-amerikai piacokon kívüli értékesítését 6 százalékkal, 52.595 darabra futtatta fel. Észak-Amerikában az eladások alakulása az előreláthatólag 32.533 darabos mennyiséggel kielégítőnek tekinthető, a visszaesés csupán 3,1 százalékra adódott. A Porsche már korábban fel-készült az Amerikai Egyesült Államok lehetséges gazdasági visszaesésére, s jelentősen mérsékelte ottani raktárkészleteit. A német piacon a Porsche előreláthatólag enyhe, 5,5 százalékos csökkenést könyvelhet el, ami 13.524 autó értékesítését jelenti.


Csúcsra járattatott a Lipcsei gyár, az előzetes adatok szerint az összes legyártott autó száma 105.162, azaz 3,3 százalékkal több, mint az előző pénzügyi év során. A lipcsei üzem kapacitásának határán termelt, a 48.497 darab Cayenne-t tekintve itt több jármű gördült le a szerelőszalagról, mint valaha. Az előző gazdasági évhez mért növekedés 34,1 százalékra adódik. A 911-es sorozat tagjaiból Stuttgart-Zuffenhausenben összesen 34.303 készült, ami 12 százalékos visszaesésnek felel meg. A Boxster család 22.356 legyártott járművel 16,3 százalékos csökkenést képvisel.

A Porsche gazdasági sikerei új munkahelyek teremtését is lehetővé tette, a konszern alkalmazottainak száma így 5,4 százalékkal összesen 12.202 főre nőtt. Az új munkahelyek mindenekelőtt a kutatás és fejlesztés, illetve az értékesítés területén, a lipcsei gyárban, valamint a Porsche Consulting és a menedzsment és IT-tanácsadó Mieschke Hofmann und Partner (MHP) leányvállalatoknál jöttek létre. Lipcsében már teljes gőzzel zajlanak a Panamera Gran Turismo modell sorozatgyártásának előkészületei, a Porsche negyedik modellsorozatának gyártása összesen 600 új munkahelyet teremt.

Az eladás növekedése az új 911 Carrera népszerűségének is köszönhető. Kitekintve a 2008/2009-es gazdasági évre, a Porsche Automobil Holding SE a várakozásokhoz képest nagy érdeklődést tapasztal a közvetlen benzinbefecskendezéssel és a Porsche kettős tengelykapcsolós sebességváltójával készülő, új 911 Carrera modellek iránt. Az új 911 Carrera szeptember 25-én mutatkozott be az Egyesült Államok piacán. Az üzemanyag-takarékos erőforrásokkal szerelt új 911-es család legfiatalabb tagjaiként, a 911 Targa változatok 2008. október 25-én mutatkoznak be a világ piacain. A két új középmotoros sportkocsi, a Boxster S Porsche Design Edition 2 és a Cayman S Sport viszont már szeptember óta kapható. Az újdonságok 3,4 literes erőforrásukból produkált 303 LE (223 kW) teljesítménye nyolc lóerővel haladja meg a Boxster és Cayman jelenlegi S-verzióiét. Mindkét modellváltozat exkluzív felszereltséget kínál.

A legközelebbi növekedési időszakra a vállalat csupán a következő, 2009/2010-es gazdasági év során számít, amikor már a Panamera is megjelenik a piacon. Négyajtós, négyüléses Gran Turismo modelljével a Porsche nemcsak a jelentős feltörekvő piacok – mint Kína, a Közel-Kelet vagy Oroszország – növekvő luxusjármű-eladásaiból kíván részesedni, hanem hagyományos európai, észak-amerikai és japán piacain is nagy sikerre számít.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.