Sikeres generációváltás

Hódít az új Porsche Carrera 4 Coupé és Cabriolet

A Porsche AG a márkára eleve jellemző dinamikával folytatta a 911-es sorozat generációváltását, amely óriási népszerűségnek örvend a sportautó-kedvelők körében.

2008.09.29 13:10ma.hu

A jóval alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett produkált még élvezetesebb vezetésről a motor, a sebességváltó és a hajtásrendszer konstrukcióiban alkalmazott új technikák egész sora gondoskodik.

Az új, elektronikus szabályzású összkerék hajtás rendkívül pontos és gyors reakciói az autózás még intenzívebb élményét szolgálják, különösen a közvetlen benzinbefecskendezéssel működő, szintén új boxer motorokkal, valamint a Porsche opcióként rendelhető kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (PDK).

Az új motorgeneráció adottságai önmagukért beszélnek: az új összkerék hajtású Carrera modellváltozattól függően akár 8,5 százalékkal magasabb teljesítményt, s akár 12,9 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, illetve 15,4 százalékkal kedvezőbb széndioxid-kibocsátást is kínál.

A 3,6 literes motor teljesítménye 20 lóerővel, összesen 345 lóerőre (254 kW) emelkedett. A PDK sebességváltóval szerelt Carrera 4 Coupé például mindössze 10,1 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométerre. Hasonlóképpen jól érzékelhetők a 3,8 literes erőforrással szerelt 911 Carrera 4S fejlesztései is, amely 30 lóerő növekménnyel immár 385 lóerőt (283 kW) teljesít.

Az üzemanyag-fogyasztás emellett a PDK sebességváltóval szerelt Carrera 4S Cabriolet esetében mindössze 10,7 literre adódik 100 kilométerenként. A Carrera 4 és a Carrera 4S új generációjában az eddigi, viszko-tengelykapcsolóval működő összkerék hajtást a Porsche elektronikus vonóerő-szabályzó rendszere (Porsche Traction Management; PTM) váltja fel.

Ez az eredetileg a 911 Turbo számára kifejlesztett, majd a Carrera modellekhez átdolgozott rendszer a vezetés Porschéra jellemző élvezetét még magasabb fokú menetstabilitással és vonóerő-átadással, illetve kifejezetten agilis irányíthatósági tulajdonságokkal egészíti ki, amit a szériakivitelhez tartozó mechanikus hátsó keresztirányú differenciálzár fokoz tovább.


Az új összkerék hajtású sportautók sportos karakterű hatfokozatú manuális sebességváltóval készülnek, alternatívaként a Porsche új kettős tengelykapcsolós váltóműve áll rendelkezésre, amely rövidebb kapcsolási időkkel és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással váltja le a hidraulikus nyomatékváltóval működő, eddigi Tiptronic S konstrukciót.

A kettős tengelykapcsolós váltómű hétfokozatú, amelyek kapcsolása gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül, elektrohidraulikus úton zajlik.

A 911-es új generációja diszkréten, mégis karakteresen átdolgozott elejéről, valamint továbbfejlesztett világítástechnikájáról ismerhető fel. Eszerint minden új Carrera modell már alapkivitelben Bi-Xenon fényszórókkal és új LED nappali világítással készül, s az áttervezett hátsó lámpatestekben szintén LED-technikát alkalmaztak.

A Porsche mindemellett első ízben dinamikus kanyarvilágítást is kínál az új 911-es modellekhez. Természetesen minden Carrera 4 modell hátulja továbbra is 44 milliméterrel szélesebb a hátsókerék-hajtású változatokénál.

A LED hátsó lámpatestek között húzódó új fényvisszaverő sáv még dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a far számára. A részben opcióként rendelhető navigációs, információs és audio-rendszerek kezelhetőségét érintőképernyővel működő, új Porsche kommunikációs rendszer (Porsche Communication Management; PCM) rendszer könnyíti. A Bluetooth-, USB- és iPod-csatlakozó ugyancsak rendelkezésre áll.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.