Intenzívebb lesz a forhgalom az új szakaszon
Változások az M0-ás autóút keleti szektorának átadása miatt
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) az előzetes számítások alapján arra számít, hogy a körgyűrű új szakaszain intenzív lesz a forgalom az M0-ás autóút keleti szektorának átadása után - mondta el Török Csaba alezredes, a PMRFK közlekedésrendészeti osztályának vezetője az MTI érdeklődésére.
2008.09.12 07:08MTIAz osztályvezető elmondta: az M0-ás körgyűrű leginkább problémás szakasza a déli, ami az M0-ás autóutat és az M5-ös autópályát köti össze. Itt ugyanis csak kétszer két sáv áll az autósok rendelkezésére, nincs leállósáv, vagyis egy baleset miatt képes akár több órára is bedugulni az autóút.
A két új - Vecséstől az M3-as autópályáig, illetve az M3-as autópályától a 11-es útig húzódó - szakasz azonban nagyon jó vonalvezetésű, széles pályatestű gyorsforgalmi út lesz, leállósávval, ezért várhatóan nem lesz rajta sok baleset - tette hozzá. Mint mondta, az utak jellegéből adódóan "egészen más" rendőri feladatokat jelent az M0-ás régi és új szakasza: a régi M0-áson - a leállósáv hiánya miatt - nagyon fontos, hogy olyan együttműködés alakuljon ki az út üzemeltetője és a rendőrség között, ami lehetővé teszi, hogy a baleseti helyszíneket nagyon gyorsan fel lehessen számolni, és minél előbb biztosítani lehessen az autók haladását. Az új szakaszokon ez már nem lesz égető kérdés, hiszen egy baleset esetén van hová terelni az autókat - magyarázta.
Az M0-ás átjárhatósága nem csak a főváros és az agglomeráció, de az egész ország szempontjából is fontos, ezért a PMRFK kiemelt feladatának tartja az M0-ás forgalmának zavartalan biztosítását, a folyamatos rendőri jelenlétet az autóúton - magyarázta. Az M0 körgyűrű egészének rendőri kezelését a PMRFK látja el, bár vannak olyan szakaszai, amelyek áthaladnak a Budapesti Rendőr-főkapitányság illetékességi területén. Az M0-ás rendőri ellenőrzésében a PMRFK dabasi és szigetszentmiklósi autópálya-alosztálya vesz részt, de a viszonylag hosszú új szakaszok miatt októberben felállítják a dunakeszi autópálya-alosztályt is, ennek lesz a feladata az új szakasz ellenőrzése. Szükség esetén a gödöllői alosztály is besegíthet az ellenőrzésbe.
A négy autópálya alosztály létszáma több mint 100 fő, a szolgálatokat pedig úgy szervezik, hogy nappal a teljes M0-áson 8-10 rendőr teljesítsen egyszerre szolgálatot. Az autósoknak számítaniuk kell a folyamatos rendőri jelenlétre, és arra, hogy a rendőrség sebesség-ellenőrzéseket végez a körgyűrű régi és új szakaszain. A régi szakaszon októberben több fix sebességmérőt is telepítenek, az új szakaszon egyelőre erre nem kell számítani, de ott is lesznek mobil sebességmérések - tette hozzá Török Csaba.
Kapcsolódó írások:
- Tömeges baleset az M0-áson: kamionok és semélyautók ütköztek
- Új sebességmérők az M0 autóúton
- Feloldották az M0-áson az útzárat - kilencen sérültek meg
- Felújítások az M0-on M3-on és az M5-ön
- Demszky szerint Tarlós hibája, hogy elhúzódik az M0-ás körgyűrű megépülése
- Tarlós: hazugság, hogy akadályoztuk az M0-ás továbbépítését