Óbuda mindig is támogatta az M0-ás építését

Tarlós: hazugság, hogy akadályoztuk az M0-ás továbbépítését

Óbuda mindig is támogatta az M0-ás autóút észak-budai szakaszának megépítését - mondta Tarlós István pénteken, budapesti sajtótájékoztatóján.

2008.06.27 15:54MTI

A Fidesz fővárosi frakcióvezetője kifejtette: Demszky Gábor főpolgármester valótlanságot állít akkor, amikor azt mondja, hogy Tarlós István, Óbuda korábbi vagy Bús Balázs, a kerület jelenlegi polgármestere miatt nem épülhet az M0-s 10-es és 11-es számú főút közötti szakasza. Demszky Gábor június 20-án egy sajtótájékoztatón az M0-ás építésével kapcsolatban bírálta "a Fidesz független frakcióvezetőjét", akinek szerinte - mint a III. kerület korábbi polgármesterének - súlyos felelőssége van abban, hogy az elmúlt évtizedben nem született megállapodás a körgyűrű nyomvonaláról.
 
Az ellenzéki frakcióvezető már akkor úgy reagált az MTI-nek: "hazugság, hogy én vagy az utódom akadályoztuk az M0-ás továbbépítését". Tarlós István a sajtótájékoztatón számos dokumentum bemutatásával igyekezett igazolni: a III. kerület mindig is azon az állásponton volt, hogy meg kell épülnie az autóút északi szakaszának. A frakcióvezető emlékeztetett: a körgyűrű megépülésének támogatása mellett Óbuda önkormányzata már 1997-ben arról hozott határozati javaslatot, hogy elutasítják az M0-ás nyomvonalának a III. kerület közigazgatási határán belüli megépítését. Ugyanakkor igényelték északabbra, "a közigazgatási határon túlra történő áthelyezését". 

Tarlós István kifejtette: 2007 elején az óbudai képviselő-testület egységesen elfogadta, hogy végig alagútban vezessen az M0-ás 10-es és 11-es főút közti szakaszának a nyomvonala, ám - mint mondta - "a fővárostól erre azóta sem reagált senki". Demszky Gábor nyilatkozatai az M0-ással kapcsolatban azért is zavarosak, mert az autóút építése egy állami beruházás, nem tartozik a főváros hatáskörébe - tette hozzá.

A frakcióvezető szólt a Bogdáni úti buszvégállomással kapcsolatos területcsere ügyéről is, amely cserével a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön biztosította, hogy a buszpályaudvar a helyén maradhasson. Nem vagyunk semmiféle igazságos megoldás ellen, ha a körülmények tisztázottak lennének, de jelenleg nem azok; nem kaptunk választ ugyanis arra, hogy miként került ki a főváros tulajdonából ez a terület, és hogyan került luxemburgi tulajdonba - mondta Tarlós István.
 
Szerinte a két terület közti beépíthetőségbeli különbségek tovább növelik az amúgy is jelentős értékaránytalanságot. Az ellenzék a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén úgy vélekedett, hogy a buszpályaudvari ügylettel kapcsolatban 100 milliós, de akár félmilliárd forintos vagyonvesztés is érheti a fővárost. A szocialista politikusok ezt cáfolták.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.