Itt a Saab XWD

Saab XWD: bővül a teljesítmény-skála

A Saab nem áll le. Ismerjük meg a Saab XWD-t, olyan egy olyan intelligens, aktív összkerék hajtási rendszert, mely folyamatosan optimalizálja a tengelyekre jutó nyomaték arányát, ezzel tökéletes irányíthatóságot, stabilitást és tapadást biztosít minden körülmények közt.

2008.08.19 13:28ma.hu

A tapadás maximalizálása érdekében a Saab XWD induláskor rögzítve tartja a hátsó kerekeket, így kiküszöbölve azok kipörgését. Így a sofőr azonnal tökéletes tapadást élvezhet, ami dinamikus gyorsulást biztosít mindenféle kezdeti bizonytalankodás nélkül. Mindez része annak a rendszernek, mely a Saab reményei szerint etalon lehet az összkerék hajtású gépkocsik piacán.

A Saab XWD könnyed irányíthatósággal ajándékozza meg a szenvedélyes autóst, rosszul tapadó útfelületeken is. Például, ha nagy sebességgel jön ki az autó egy kanyarból, a nyomatéknak akár 70%-a is átirányítható a hátsó tengelyre az egyensúly megőrzése érdekében. Hétköznapi vezetési szituációkban viszont, amikor a tapadás nem jelent problémát, mindössze 5-10%-nyi nyomaték kerül a hátsó tengelyre. Ez nagyobb stabilitást és kedvezőbb fogyasztást eredményez.

A Saab XWD esetében a pont az i-re a korlátozottan önzáró hátsó differenciálmű (eLSD), az első elektronikus, korlátozottan önzáró hátsó differenciálmű ebben a piaci szegmensben. Az eLSD a hátsó tengelyre eső nyomaték akár 50%-át is át tudja irányítani egyik kerékről a másikra, annak megfelelően, hogy melyiknek van szüksége jobb tapadásra.

Éles kanyarban, vagy nagysebességű manőverezésnél, mint például a sávváltás, ez a funkció sokat segíthet abban, hogy az autó kasztnija pontosabban kövesse az első kerekek mozgását.

A Saab XWD részei egy teljesítmény leadó tengely (PTU) az első differenciálműben, mely a motor nyomatékát egy kardántengelyen keresztül a hátsó tengelyre irányítja a nyomatéktovábbító egység (TTD) segítségével. Álló helyzetből való elinduláskor a TTD azonnal aktiválódik, ahogy sebességbe kerül a váltó.

Menet közben a tengelyek közti nyomatékelosztásról a TTD egy szelepe gondoskodik, mely módosítja a hidraulikus nyomást a tengelykapcsolókon, ezáltal szabályozva a hátsókerék-hajtást. A záródás mértéke határozza meg a nyomaték eloszlását. Az eLSD ugyanezen az elven osztja el a nyomatékot a kerekek közt.

A Saab XWD rendszere összhangban működik a motorral, a váltóval és az ABS/ESC modulokkal. Másodpercenként 100 visszajelzést kap a gépkocsi több mint 20 szenzorától, beleértve az ABS és az ESC rendszereket is. Az adatok feldolgozásával kulcsfontosságú információkhoz jut, úgy mint sebesség, a kerekek mozgása, a gázpedál beállítása, a pördülés foka, vagy épp a kerékelfordulási szög.

A Saab XWD installációja a 9-3-asokba magában foglalja egy speciális kiegészítő keret beépítését, valamint a felfüggesztés módosítását, mely így önbeállóvá válik, kerékdőlés-tűrése pedig 50%-ra nő. A további átalakítások közt szerepel a rugók és a lengéscsillapítók újrahangolása, valamint a kormánymű érzékenyebbé tétele.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.