Egy igazi "nehézatléta"
A vezetési élmény csúcsa: Turbo X a Saab-tól
Harminc évvel ezelőtt a Saab az egész autósvilágot meglepte első turbófeltöltős modelljével. Most, a Turbo X-szel a Saab először kombinálja a turbótechnológiát a Saab XWD fantázianevű, összkerék hajtásos rendszerrel.
2008.07.24 08:28ma.huA méretgazdaságos tervezésnek köszönhetően a 280 lóerős, 24 szelepes, 2.8-as V6-os turbómotor semmiben sem marad el a hagyományos V8-as erőforrásoktól: forgatónyomatéka 400Nm, és 5.7 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
Ha ez nem lenne elég, sportos alváz, sportfékek és elektronikus vezérlőrendszer garantálják az életre szóló vezetési élményt.
A Saab Turbo X méltó leszármazottja a '70-es, '80-as évek klasszikus Saab Turbóinak. Az autó korlátozott darabszámban és - egyfajta tisztelgésként az eredeti Saab 900 Turbo előtt - kizárólag jet fekete színben kapható. A limitált szériás jet fekete Saab Turbo X az új 9-3-as modellpaletta nehézatlétája.
A legendás Saab 900 Turbo ihlette modellben bemutatkozik a Saab innovatív XWD technológiája, aminek köszönhetően kezelhetőség és úttartás terén minden korábbi márkatársát túlszárnyalja. Egyszóval a Turbo X a Saabok nyújtotta vezetési élmény csúcsa. A Saab Turbo X lelke természetesen a motor.
Egy 24 szelepes, 2.8 literes, V6-os erőforrás, ami 2150-4500 közti fordulattartományban 400Nm-es nyomatékot produkál, 5500-as fordulaton pedig 280 lóerőt teljesít. Csak lépjen a pedálra és az autó 5,7 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/h-s sebességre repíti. Ez egyfajta időutazás a Saab 30 éves turbótörténelmében - a valaha volt leggyorsabb és legizgalmasabb történelemóra.
A turbófeltöltés kínálta előnyök napjainkban talán még vonzóbbak, mint 30 éve. Ez a kulcsa a méret-gazdaságosságnak, aminek szellemében kevesebből többet hozhatunk ki. Segítségével a sofőr anélkül élvezheti egy nagyobb motor menettulajdonságait, hogy komolyabb költségekkel, nagyobb súllyal, bonyolultabb felépítéssel, vagy magasabb fogyasztással kéne számolnia.
Egy turbómotor kisebb, könnyebb és takarékosabb, mint a hasonló méretű turbómentes erőforrások. Mindemellett a teljesítménye is nagyobb, hiszen a kipufogórendszerbe kerülő gázokat is hasznosítja. Manapság, mikor elsődleges cél az energiatakarékosság és a hatékonyságnövelés, nagyobb szükség van a Saab turbótechnológiájára, mint valaha.
A méretgazdaságos kialakítással anélkül növelhetjük a motor hatékonyságát, hogy fel kéne áldoznunk a teljesítményt. A Saab Turbo X-szel egy V8-as teljesítményét élvezheti egy gazdaságos V6-ossal.

Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06