Megújult környezetpolitika
Magyar Suzuki: Gyár és autó a környezetért
Megújította környezetpolitikáját a Magyar Suzuki Zrt. (MSC), az energia megtakarítás valamint a természeti erőforrások védelmének érdekében. Nem csupán a gyár környezeti politikája új, de a vállalat által jelenleg gyártott modellpaletta is a 21. század környezettudatos vállalat koncepcióját tükrözi.
2008.08.01 10:30ma.huA Magyar Suzuki Zrt. összes gyártási folyamata során, – beleértve a préselést, a hegesztést, a járművek valamint alkatrészeik festését és a teljes összeszerelést – mindig a biztonságot és a környezetvédelmet helyezi előtérbe. A vállalat közvetlen felelősséggel tartozik a környezet állapotának megőrzéséért és folyamatos javításáért, s ennek érdekében a környezetvédelmet fejlődési folyamatának szerves részeként tekinti.
A Magyar Suzuki megújult környezeti politikája szerint, a közvetlen kibocsátások mérséklése érdekében, a tevékenysége során kibocsátott illékony szerves vegyület (VOC) légszennyezés mértékét a jogszabályban előírtak szerint, biztonsággal 45 g/m2 szint alatt tartja. Ugyanakkor a keletkező veszélyes hulladékok fajlagos mennyiségét és költségét a 2007. évi szinthez képest 2010-ig 20 százalékkal csökkenti, különös tekintettel a keletkező lakk- és festékiszapokra.
A közvetett környezeti kockázatok csökkentése érdekében a hulladékok legmegfelelőbb elhelyezéséért a vállalat a veszélyes hulladék elszállításánál előnyben részesíti azokat a cégeket, melyek saját veszélyes hulladék égetővel és lerakóval rendelkeznek. A természeti kincsek megőrzéséért a Magyar Suzuki az energiafelhasználás csökkentésével közvetlen és közvetett módon is hozzájárul az üvegházhatású gázkibocsátás csökkentéséhez, valamint az ipari vízfelhasználás optimalizálásával a felszín alatti vízkészletek védelméhez.
A vállalat arra törekszik, hogy 2010 végére növelje a hasznosítható hulladékok mennyiségét, a lerakásra kerülő ipari hulladékok fajlagos mennyiségét pedig 70 százalékkal csökkentse. A vállalatnak a környezet védelméért tett erőfeszítései nem csupán a gyárra korlátozódnak, de a Magyar Suzuki által gyártott gépjárművek környezetbarát jellegében is tükröződnek.
A vállalat legutóbbi terméke a Splash, 120 g/km kibocsátási szintjével megfelel az Euro 4 kibocsátási előírásainak, az európai emissziós kívánalmaknak és természetesen a környezettudatos vásárlók elvárásainak is eleget tesz. Ez az egyik oka, amiért az autó ennyire népszerű, és a ’”CAR OF THE YEAR 2009” Díjra is jelölték. . A legkisebb teljesítményű motor egyliteres, 3 hengeres, fogyasztása mindössze 5 liter/100 km, kibocsátása 120g/km. A legnagyobb, az 1,2 literes, 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor, 5,5 liter /100 km-es fogyasztással és (a kézi váltós változat) 131g/km kibocsátással.
A leányvállalatok környezetvédelmi kezdeményezései közt az anyacég, a Suzuki Motor Corporation éllovas: a G8-ak találkozóján nemrégiben mutatta be a GM-mel közösen fejlesztett üzemanyagcellás SX4-FCV járművét a környezetvédelmi pavilonban. A kiváló futási teljesítményt produkált autóhoz a GM gyártotta a nagy teljesítményű üzemanyagcellát, a Suzuki pedig 70 MPa-os hidrogéntartályt és könnyű, kompakt kondenzátort fejlesztett, amely a fékek használatakor nyert energiát az üzemanyagcella terhelésének csökkentésére fordítja gyorsításkor.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06