Bazi nagy görög rali

A Suzuki jól teljesített a hétvégi Görög Ralin

A görög rali a WRC - World Rally Championship - egyik legrégebbi és legkeményebb versenye. 1951-ben rendezték itt az első ralit, akkor még aszfalton.

2008.06.04 18:30ma.hu

A pálya vonalát időközben megváltoztatták, ma sziklás, murvás tereppel kell a versenyzőknek megküzdeniük, jobbára Athéntől északra. Ami nem változott: a start még mindig a lenyűgöző látványt nyújtó, romjaiban is méltóságteljes Akropolisztól indul. A sziklás talaj az autók valamennyi mechanikus alkatrészét próbára teszi, különösen a felfüggesztés beállításáért felelős mérnökök izgulnak ilyenkor. Ha ezt megússzák, akkor már "csak" a rutinbalesetnek számító defektek és a tikkasztó meleg okozta hűtővízproblémák miatt érdemes készenlétben állni. 

Az már csak ráadás, hogy a száraz melegben száguldó autók olyan port vernek fel, hogy a pilóták szinte vakon rohannak előre. Az 55. görög versenyen a Suzukis szerelők nyugodtan alhattak: az SX4 WRC-kkel semmilyen gond nem akadt, leszámítva, hogy Gardemeister egy kicsit összezúzta a kipufogót. A Suzuki SX4 WRC-vel rajthoz állt Per-Gunnar Anderssonnak az kedvezett volna, ha egy-két napig még hajthatta volna a gépet: egyre jobb időket teljesített, hibamentesen ment, és a kocsival sem volt semmilyen problémája. Hiába hozta az 5. és a 6. legjobb szakaszidőket, az összesítésben végül a 11. lett, míg csapattársa Toni Gardemeister, a 9. helyen zárt a fordulót. 

Per-Gunnar Andersson így foglalta össze a 340 kilométer össztávú verseny tanulságait: "Élveztem a versenyt, nagyon jól szórakoztunk. A harmadik és a hatodik szakasz hihetetlenül kemény volt, szinte nem volt kocsi, amelyik megúszta volna sérülések nélkül. A Suzukinak ez meg sem kottyant. Egyszer rontottam: a por miatt túlszaladtam egy kereszteződésben. Szardínia is kemény menet volt, most is megizzadtunk, de talán épp ez a szép a raliban. Már alig várom a török versenyt!" 

Toni Gardemeister is elégedetten nyilatkozott: "amikor látod, hogy a levegő mozdulatlan, és tudod, hogy egy orbitális porfelhő irányába rohansz, csak a rutinodban bízhatsz és abban, hogy a kocsi kibírja. A Suzuki kibírta, a motor pedig mintha kifejezetten élvezte volna az extrém körülményeket. Szerintem jó úton haladunk, folyamatosan fejlődünk." Suzuki World Rally Team menedzsere, Paul Wilding így foglalta össze a hétvégén történteket: "

A csapat elérte a célját az Akropolisz lábánál, ahol talán a teljes WRC szezon legkeményebb fordulóját rendezték. Az SX4 WRC-kel kevesebb gond volt, mint a többi versenyistálló gépével, ennek köszönhető, hogy a konstruktőrök pontversenyében értékes pontot szereztünk. Egyszóval jó kis verseny volt, alig várom a folytatást." A World Rally Championship következő fordulóját, a Török Ralit június 13. és 15. között rendezik.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.