Mennyi is pontosan 1/X?
A 1/X bár tanulmány, de nem matek: a jövő hibridje a Toyotától
A Toyota 1/X tanulmányautó tovább csökkenti a függőséget a fosszilis eredetű üzemanyagoktól: a rugalmas üzemanyag-felhasználás (FFV) technológia ebben a modellben a PHV hajtáslánccal együtt dolgozik.
2008.07.24 12:00ma.huEnnek köszönhetően a Toyota 1/X bio-etanol üzemanyaggal, hagyományos benzinnel vagy a kettő keverékével is hajtható. A tisztább üzemanyag előnyei még tovább fokozzák a Toyota 1/X kis tömegének hatékonyságát, és minimalizálják az autó környezetre gyakorolt káros hatását.
A mindössze 420 kg tömeg éppen egyharmada a Priusénak – ám belső terük mérete mégis egyezik. A Toyota mérnökeinek célja a fogyasztás terén a 2,17 l/100 km-es átlagos érték elérése. A Toyota 1/X környezetvédelmi megfontolásai sokkal messzebbre mutatnak a csekély fogyasztásnál.
A PHV technológia révén a Toyota 1/X városi környezetben képes lesz teljesen elektromos üzemmódban közlekedni. Hosszabb utak alkalmával pedig az 1/X a Toyota hibridtechnológia hagyományos működésével halad, azaz a hátul elhelyezett, 500 cm3-es motor és az akkumulátorokban tárolt energia együtt hajtja a kocsit. Éjszaka az akkumulátort hagyományos fali konnektorból lehet tölteni.

A Toyota 1/X tanulmányautó tovább csökkenti a függőséget a fosszilis eredetű üzemanyagoktól: a rugalmas üzemanyag-felhasználás (FFV) technológia ebben a modellben a PHV hajtáslánccal együtt dolgozik.
Ennek köszönhetően a Toyota 1/X bio-etanol üzemanyaggal, a hagyományos benzinnel vagy a kettő keverékével is hajtható. A tisztább üzemanyag előnyei még tovább fokozzák a Toyota 1/X kis tömegének hatékonyságát, és minimalizálják az autó környezetre gyakorolt káros hatását.
