A jövő a jelenben?
A Toyota i-REAL mobilitás koncepciója
Az i-Real mobilitás koncepció egy újabb lépés a Toyota zéró emissziós közlekedési víziójának megvalósítása felé. Az i-Real ugyan futurisztikusan néz ki, de a Toyota elképzelése szerint reális, hogy az ehhez hasonló személyes mobilitási eszközök hamarosan részei lesznek a jövőbeli nagyvárosi közlekedés látképének.
2008.06.30 09:09ma.huAz i-Real mobilitás koncepció jármű az előző generációs Toyota tanulmányokon, például a PM-en, az i-Uniton és az i-Swingen alapul. Ma az i-Real még nem alkalmas a sorozatgyártásra, de újabb lépést jelent a Toyota személyes mobilitást megvalósító járműveinek gyártása és kereskedelmi forgalmazása felé.
Az i-Real az emberi test méreteinek figyelembe vételével készült, melyben az üléshelyzet természetes interakciót tesz lehetővé a jármű és vezetője között. A vezető beül az i-Real „karosszékébe” és jobbra vagy balra dőlve kormányozza a járművet. Az i-Real mozgását az elektromos akkumulátorból származó energia biztosítja, amely az első két kereket forgatja.
A jármű hatótávolsága mintegy 30 kilométer, melynek megtétele után hagyományos háztartási elektromos hálózatról tölthető újra. Az i-Real a kétféle hajtási üzemmód transzformációjának mérnöki remekműve: városban a jármű lassan, 6 km/órás sebességgel halad, ám azon kívül akár 30 km/órás tempóval is mozoghat. A kis sebességű városi üzemmódban az i-Real egyenesebb “testtartásban”, rövidebb tengelytávval közlekedik.
Ennek köszönhetően az i-Real könnyen helyt áll a gyalogos forgalomban is, hiszen a vezető látómezeje a többi gyalogoséval azonos szinten van. Az i-Real szenzorokkal figyeli a közvetlen környezetében lévő gyalogosokat és tárgyakat, szükség esetén pedig hanggal és vizuálisan is figyelmezteti a vezetőt, valamint a többi közlekedő figyelmét is felhívja saját jelenlétére.
A nagy sebességű haladáshoz az i-Real “laposabb lesz”, hátsó kerekét hátrébb tolja, vagyis a nagyobb stabilitás érdekében csökkenti tömegközéppontjának magasságát.

Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06