Takarékos, mégis tele energiával
A Hyundai kifejlesztette az új, takarékos Kappa-motort
Az emelkedő üzemanyagárak korában a Hyundai Motor Co. az újonnan kifejlesztett Kappa erőforrással segíti a kedvező fogyasztás révén megfizethető közlekedési eszközt kereső autósokat.
2008.07.24 09:00ma.hu"A világ korábban soha nem látott mértékben igyekszik takarékoskodni: legyen kisebb a fogyasztás, legyen kisebb a CO2 emisszió, s legyen kisebb az összetett emisszió is. Manapság a kicsi a szép, és a Hyundai az új, soros négyhengeres motorral készen áll a válaszra" - mondta Lee Hyun-Soon elnök és vezető technológiai mérnök.
A Hyundai i10 nevű miniautója az 1,25 literes Kappa-motorral az európai mérési ciklus szerint 5,0 l/100km-es fogyasztást ér el vegyes üzemben, s ez ebben a kategóriában a legjobb eredmény.
S a Kappa emellett tisztább is, mint vetélytársai: az európai vegyes mérési ciklusban a Kappa motorral szerelt i10 mindössze 119 g/km széndioxidot bocsát ki – azaz sokkal kevesebbet, mint a Fiat Panda, a Fiat Punto, az Opel Corsa, a Renault Twingo és a Nissan Micra.
A Kappa emellett nagyszerű teljesítményt nyújt a nyomaték terén is: a saját kategóriájában a legkedvezőbb, literenként 94,2 Nm nyomatékot fejt ki, ami nagyszerű vezethetőséget jelent a sűrű városi forgalomban. A Kappa-erőforrás bekerül majd a Hyundai i20 modellbe is, amelyet a Hyundai idén, a Párizsi Autószalonon mutat be.
A 48 hónap alatt, 421 millió amerikai dollár költséggel kifejlesztett Kappa projekt a fejlesztésének legfőbb célja az volt, hogy miként lehet az üzemanyagból a lehető legtöbb energiát kinyerni úgy, hogy közben teljesüljenek az EURO-4-es emissziós norma követelményei.
A Kappa teljesítménye 78 lóerő 6000-es percenkénti fordulatszámnál – ez nagyon kedvező érték az európai A szegmensben –, a legnagyobb nyomaték pedig 118 Nm 4000-nél, azaz a legjobb a kategóriában, ez pedig nagyszerű gyorsulást és vezetési élményt garantál.
