A Hyundai is hibriddel áll elő
A Hyundai 2009 júliusában megkezdi első hibridmodelljének kiskereskedelmi értékesítését
A Hyundai Motor Company tervei szerint 2009. júliusában megkezdi első LPG-elektromos hibridmodelljének kiskereskedelmi értékesítését.
2008.07.23 19:06ma.huA kezdetben kizárólag a dél-koreai piacon, Avante márkanév alatt kapható Elantra LPI hibrid elektromos jármű (HEV) a világ első olyan hibridautója, amelyet folyékony PB-gáz hajt, s amelyben első ízben alkalmazzák a fejlett lítium-polimer akkumulátorokat (Li-Poly).
A folyékony PB-gáz befecskendezésű (LPI), 1,6 liter lökettérfogatú Gamma-motor, a 15 kW-os villanymotor és a fokozatmentes automatikus váltó révén az Elantra LPI HEV úgynevezett enyhe hibrid, amelynek fogyasztása nagyon versenyképes.
“Az Elantra LPI HEV megmutatja, hogy a Hyundai hozzáállása milyen innovatív: kihasználtuk a Hyundai globális vezető szerepét az LPG-üzemanyaggal működő járművek terén, hogy olyan hibridet fejlesszünk ki, amelynek működtetése nagyon gazdaságos lesz,” mondta Dr. Hyun-Soon Lee, a Kutatás-Fejlesztési Osztály elnöke.
A piacon jelenleg megvásárolható, különböző hibridek fenntartási költségeinek összehasonlítása nyomán kiderül, hogy várhatóan az Elantra LPI HEV lesz a legolcsóbb mind között. Az Elantra LPI HEV fenntartása legalább 40 százalékkal olcsóbb lesz, mint a rivális modelleké, illetve fele lesz a hagyományos, csak benzinmotorral hajtott Elantráénak. (A számításokat a június első hetében érvényes, dél-koreai, 1,907.08 KRW/literes benzin, illetve 1,828.65 KRW/kg LPG-ár alapján kalkulálta a Hyundai).
Az Elantra LPI HEV a több műszaki tartalom – Li-Poly akkumulátor, villanymotor és az elektromos vezérlési rendszer) – miatt drágább lesz a hagyományos Elantránál.
Ám a kisebb fogyasztás révén az Elantra LPI HEV vásárlói arra számíthatnak, hogy autójuk két év alatt behozza a többletköltséget. Emellett az Elantra LPI HEV csupán 103 g/km CO2-t, és 90 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki, mint a benzinmotoros Elantra, ezért megkapja a Szuper Ultra-alacsony Emissziójú Jármű (SULEV) besorolást.
Az Elantra LPI HEV lesz az első olyan modell a világon, amely a kizárólag az LG Chem, az egyik vezető akkumulátorgyártó által szállított, lítium-polimer, újratölthető akkumulátorral készül. A Li-poly akkumulátorok jelentős előnye a lítium-ion akkukkal szemben, hogy nagyobb az energiasűrűségük, kisebb a gyártási költségük, jobban ellenállnak a fizikai behatásoknak, illetve több kisütés-feltöltéses ciklust viselnek el, mielőtt kapacitásuk csökkenni kezdene.

A Hyundai 1995-ben fejlesztette ki első hibrid-elektromos autóját, és mutatta be a Future Green Vehicle-t a Szöuli Autószalonon. 1999-ben bemutatta az Elantra HEV-et, és 2000-ben az Accent HEV-et – mindkettőben párhuzamos elektromos hajtási rendszer és integrált önindító-generátor technológia.
Ám ezek a kísérleti járművek végül nem kerültek sorozatgyártásba. 2004-ben a vállalat 50 darab Getz benzines-elektromos hibridautót (a dél-koreai piacon a Hyundai Clickre épülő B-kategóriás kisautó) szállított le a koreai kormányhivatalok számára. Ezek az úgynevezett enyhe hibridek 12 kW-os villanymotort és nikkel-metál hibrid akkumulátort tartalmaztak.
A hibrid technológia fejlesztési programja tovább folytatódott, és 2005-ben a Hyundai leányvállalata, a Kia Motors Corp. további 350 kocsival járult hozzá a fenti demonstrációs flottához, amely 2006-ban újabb 730, majd 2007-ben 1.682 darabbal, köztük Accent HEV-ekkel bővült.
A jelenlegi tervek szerint a hibridmodellek palettája 2010-ben közepes méretű szedánokkal bővül. Az Elantra LPI HEV értékesítésének kezdetekor csak a hazai, dél-koreai piacon lesz kapható. Ám az LPI Hybrid eljuthat olyan exportpiacokra is, ahol nagyon jó LPG-elosztó hálózat létezik.
Mivel az Elantra LPI HEV fejlesztése tovább folyik, a részletesebb műszaki adatokat a 2009. júliusi piaci bevetéshez közelebbi időpontban kerülnek nyilvánosságra.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06