Egy igazi "bömbi"
Az új 7-es BMW valóban mérföldkő
A járművek fejlődésének történetét újra és újra mérföldkövek jelzik. Most ismét egy újabbhoz érkeztünk: közvetlenül piaci bevezetése előtt áll az új 7-es BMW.
2008.07.23 08:00ma.huA prémium autók világszerte legsikeresebb gyártójának luxuslimuzinja immár ötödik generációjával hatásosan igazolja, hogy „A vezetés élménye” és az exkluzív nagyvonalúság milyen tökéletes kombinációt alkothatnak.
Az új 7-es BMW az inspiráló luxus, az élményszerű menetdinamika és a tiszteletet parancsoló megjelenés megtestesítője, amely a még stílusosabb design és a kiemelkedő mérnöki mesterségbeli tudás gyümölcse. Az új limuzin iránymutató karakterét nem utolsósorban olyan innovatív megoldások sokaságának köszönheti, amelyek egyaránt annak jegyében születtek, hogy az utazás az új BMW 7-es modellekben maradandó élménnyé váljon.
Mindennek alapjául a világszerte egyedülálló színvonalat képviselő futómű-technika és a teljes egészében megújult motorválaszték képviseli, hogy az új 7-es BMW minden egyes modellváltozatában az autózás valóban semmi mással össze nem hasonlítható élményével szolgáljon. Első ízben kombinálták az Aktív Kormányzás (Active Steering) rendszerét az integrált hátsókerék-kormányzással, ami a kormányzási komfort és a fordulékonyság új régióiba vezet, a legdinamikusabb menethelyzetek során is páratlan stabilitás mellett.
Az új 7-es BMW szériafelszereltségében kínálja az új Dinamikus Csillapítás-szabályzást (Dynamic Damping Control). Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó Menetdinamikai Szabályzással (Dynamic Driving Control) a vezető gombnyomásra állíthatja a lengéscsillapítók keménységét, az automata sebességváltó kapcsolási dinamikáját, illetve a gázpedál, valamint a kormányzás rásegítésének jelleggörbéit.
Extrafelszerelésként a karosszéria billenéseit stabilizáló rendszer is rendelkezésre áll, amelynek működése az éppen választott programhoz igazodik.

A BMW 7-es sorozat modelljei – a BMW Hatékony Dinamika (BMW EfficientDynamics) fejlesztési koncepció keretében – kategóriájukban egyaránt kiemelkedő menetteljesítményeket valamint üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket képviselnek.
A nyolchengeres aggregát teljesítménykategóriája leghatékonyabb üzemű motorja,a két hathengeres motor pedig egyaránt olyan teljesítményrégiókba lép, amely mindeddig csupán a nyolchengeresek felségterületének számított. E hatalmas potenciáljukat pedig példamutató gazdaságossággal, illetve az eddigieknél jóval kedvezőbb tömeggel egészítik ki, ami a jármű tömegeloszlására, s ezzel mozgékonyságára is egyaránt kedvező hatást fejt ki.
A korszerű motorkonstrukciók mellett többek között a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), a segédberendezések működésének igény szerinti szabályzása, a következetes könnyűszerkezetes építési mód és – a BMW 740i és a BMW 730d esetében – az elektronikus szabályzás szerint záródó hűtőlevegő-csappantyúkkal kiegészített továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságok eredményeznek még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket.
Különösen jól érzékelhető a hatékonyságnövelés az új BMW 730d esetében: az EU teszt cikluson 100 kilométerre mért mindössze 7,2 literes átlagfogyasztásával kategóriája leggazdaságosabb modellje.
