Sportos és elegáns egyben

Az új BMW X6 már nálunk is kapható

Immáron Magyarországon is rendelhető a bajorok legújabb gyermeke, az X6. Ahogy az a BMW-nél lenni szokott, az új modell számos új technikai megoldást is tartalmaz, no és szép is lett!

2008.06.04 08:00ma.hu

Formavilágában a nagy BMW kupék sportos eleganciája a BMW X-modelljeinek erőteljes fellépésével egészül ki. A BMW X6 egyedülálló kupé, egyben egészen különleges X-modell. A BMW X6 oldalablakai keskeny csíkjukkal és a far irányába enyhén ereszkedő tetővonallal félreismerhetetlenül egy kupé arányait testesíti meg. 

Utasterében – ugyancsak a kupékra jellemzően – a vezető és az első utas mögött további két személy számára kínál helyet. A megnövelt szabadmagasság, a markánsan kiformált kerékjáratok, a négy ajtó és a nagyméretű csomagtér-ajtó, illetve a magasan húzódó övvonal a további BMW X-modellek stílusbeli közelségére utalnak. 

A Dynamic Performance Control a pillanatnyi vonóerőtől függetlenül például a külső kanyaríven haladó hátsó keréken aktívan megnöveli a nyomatékot. Ez a világszerte egyedülálló rendszer már alacsony sebességek mellett is a kormányzás pontosságának, és ezzel a jármű irányíthatóságának jól érzékelhető javulását eredményezi. Mindemellett a gyors kanyaríveken, sőt még a hirtelen kormánymozdulatok vagy a váratlan gázelvételek alkalmával is segít megőrizni a jármű stabilitását.


Az első Sports Activity Coupé vérbeli BMW, vagyis elegáns, de ugyanakkor sportos is - ahogy azt a neve is mutatja. A karosszéria alatt a világ első járműveként rendelkezik a minden menethelyzetben egyedülálló iránytartást, mozgékonyságot, vonóerő-átadási képességeket és irányíthatósági pontosságot kínáló Dynamic Performance Control rendszerével. 

A motor nyomatéka így – az xDrive összkerékhajtás révén – nem csak az első és a hátsó tengely, hanem a Dynamic Performance Control (dinamikus nyomatékelosztás-szabályzás) segítségével a két hátsó kerék között is mindenkor optimális arányban oszlik meg. E stabilizáló funkció hirtelen terhelésváltások és motorféküzem során is rendelkezésre áll. 

A BMW X6 modellekben tartja világpremierjét a Kettős Turbófeltöltővel (Twin Turbo) és Második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) működő új V8-as motor is. A 4,4 literes aggregát 407 LE teljesítményével és a rendkívül széles, 1.750 és 4.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon rendelkezésre álló 600 newtonméter maximális forgatónyomatékával a BMW X-modellekben valaha is alkalmazott legerősebb hajtómű. 

Ez az első V8-as benzinmotor, emyelynél a turbófeltöltők és a katalizátorok a hengersorok közötti „V-térben” helyezkednek el. Oldalnézetében különösen jól érvényesülnek a BMW X6 egyedi arányai. A rövid első túlnyúlás a jármű dinamizmusát hangsúlyozza, az elnyújtott kupé-sziluettet pedig a hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonal és a karosszéria hosszú hátsó túlnyúlása biztosítja számára. A tetővonal a vezetőt állítva a középpontba éppen az első ülések felett éri el legmagasabb pontját. A magasan húzódó övvonal és a vizuális súlypontot középre helyező, ezzel az összkerékhajtásra utaló, erőteljesen domborodó első és hátsó kerékjáratok szintén a BMW X-modellek génjeinek jellegzetes megnyilvánulásai. 

A lökhárítók, a küszöbök és a kerékjáratok alsó felén kialakított keskeny műanyag védőelemek diszkréten szintén a BMW X6 robusztus karakterét emelik ki. A hátsó lámpatestek mélyen a sárvédőkbe nyúlnak, s gondoskodnak arról, hogy az autó szélessége sötétben is jól érvényesüljön. A BMW X6 utastere egészen a legapróbb részletekig az exkluzív luxus, a sportos dinamika és az erőteljes formai kialakítás egyedülálló egységét sugározza. A Sports Activity Coupé a BMW X-modelljeihez hasonlóan magasra emelt üléspozíciót kínál utasainak. A BMW X-modellek vetélytársai között a BMW X6 egyetlenként kínál szériában sportkormányt és sebességváltó-kapcsolóbillentyűket („paddle”), amelyek a már alapkivitelben kínált hatfokozatú automata sebességváltó manuális kezelésére szolgálnak. 

Sportos felszerelésként jelennek meg a középkonzol új térdtámaszai, amelyek a városi kikerülési manőverek vagy éppen a terepezés közepette még stabilabb üléshelyzetet biztosítanak a vezető és az első utas számára.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.