Jól ment nekik...
Rendkívüli félévet zárt az Opel és a Chevrolet
Mindkét General Motors márka piaci részesedése az összesített magyar gépjárműpiacon a legnagyobb mértékben nőtt a tíz vezető autómárka közül. A Chevrolet 27,7 százalékkal növelte eladásait 2007 első feléhez viszonyítva. Az Opel haszonjárművek értékesítése 38,1 százalékkal túlszárnyalta az előző évi adatokat.
2008.07.08 08:00ma.huAz enyhén csökkenő hazai személyautó piacon az év első hat hónapjában az Opel 10094 autót értékesített a KEKKH adatai alapján. Ezzel a márka megőrizte második pozícióját és piaci részesedése 12,28 százalékot ért el. Az összesített piacon az Opel részesedése 1,12 százalékponttal nőtt, ami a legnagyobb mértékű növekedés a tíz piacvezető márka közül.
A modellek közül továbbra is az Astra a legkedveltebb, két változatából összesen 6594 darab talált gazdára ebben az időszakban. A Chevrolet, amely piaci részesedésének növekvése a vezető márkák sorában a második legnagyobb, a magyar személyautó piac leggyorsabban növekvő volumenmárkája.
A piac vezető 15 márkája közül a Chevrolet 27,7 százalékos volumennövekedéssel a legnagyobb mértékben múlta felül az előző évi teljesítményét, feltornázva magát a ranglétra hetedik helyére. A Chevrolet-hez kötődik még egy piaci csúcs, az ezer darabszámon felül eladott modellek között a Chevrolet Aveo eladása 40 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos időszakához viszonyítva, ezzel az Aveo a leggyorsabban növekvő modell a magyar piacon.
A 2113 darab értékesített Aveo népszerűségéhez bizonyosan nagymértékben hozzájárult alacsony üzemanyag fogyasztási mutatója is. Független összehasonlításokban, mint például a német „Automonat" magazin által végzett felmérésben az 1,2 literes benzinmotorral felszerelt Aveo megelőzte összes hasonlóan motorizált vetélytársát.
Ugyanakkor a haszonjármű piacon a az Opel rendkívüli mértékben, 38,1 százalékkal túlszárnyalta az előző év első hat hónapjában elért eredményét. „Nagyon meg vagyunk elégedve az eredményeinkkel, különösen tekintetbe véve a jelenlegi gazdasági helyzetet" - nyilatkozta Megyeri György, a General Motors Magyarország igazgatója.
- „Jó szereplésünket erős márkakereskedői hálózatunknak, piaci igényeknek megfelelő termékválasztékunknak és nem utolsósorban ügyfeleink belénk vetett bizalmának köszönhetjük. Az év második felében reményeink szerint a hazai piac megerősödik, ami további lehetőségeket nyújtana számunkra, például a nemrég megújult Chevrolet Aveo vonatkozásában. Ami pedig az Opel márka magyarországi megbecsülését illeti, ezt bizonyítja többek között az a Reader's Digest olvasói körében elvégzett felmérés, melynek alapján az Opel immár nyolcadik alkalommal a legmegbízhatóbb autómárka Magyarországon."
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06