Jól ment nekik...

Rendkívüli félévet zárt az Opel és a Chevrolet

Mindkét General Motors márka piaci részesedése az összesített magyar gépjárműpiacon a legnagyobb mértékben nőtt a tíz vezető autómárka közül. A Chevrolet 27,7 százalékkal növelte eladásait 2007 első feléhez viszonyítva. Az Opel haszonjárművek értékesítése 38,1 százalékkal túlszárnyalta az előző évi adatokat.

2008.07.08 08:00ma.hu

Az enyhén csökkenő hazai személyautó piacon az év első hat hónapjában az Opel 10094 autót értékesített a KEKKH adatai alapján. Ezzel a márka megőrizte második pozícióját és piaci részesedése 12,28 százalékot ért el. Az összesített piacon az Opel részesedése 1,12 százalékponttal nőtt, ami a legnagyobb mértékű növekedés a tíz piacvezető márka közül.

A modellek közül továbbra is az Astra a legkedveltebb, két változatából összesen 6594 darab talált gazdára ebben az időszakban. A Chevrolet, amely piaci részesedésének növekvése a vezető márkák sorában a második legnagyobb, a magyar személyautó piac leggyorsabban növekvő volumenmárkája.

A piac vezető 15 márkája közül a Chevrolet 27,7 százalékos volumennövekedéssel a legnagyobb mértékben múlta felül az előző évi teljesítményét, feltornázva magát a ranglétra hetedik helyére. A Chevrolet-hez kötődik még egy piaci csúcs, az ezer darabszámon felül eladott modellek között a Chevrolet Aveo eladása 40 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos időszakához viszonyítva, ezzel az Aveo a leggyorsabban növekvő modell a magyar piacon.

A 2113 darab értékesített Aveo népszerűségéhez bizonyosan nagymértékben hozzájárult alacsony üzemanyag fogyasztási mutatója is. Független összehasonlításokban, mint például a német „Automonat" magazin által végzett felmérésben az 1,2 literes benzinmotorral felszerelt Aveo megelőzte összes hasonlóan motorizált vetélytársát.
Ugyanakkor a haszonjármű piacon a az Opel rendkívüli mértékben, 38,1 százalékkal túlszárnyalta az előző év első hat hónapjában elért eredményét. „Nagyon meg vagyunk elégedve az eredményeinkkel, különösen tekintetbe véve a jelenlegi gazdasági helyzetet" - nyilatkozta Megyeri György, a General Motors Magyarország igazgatója.

- „Jó szereplésünket erős márkakereskedői hálózatunknak, piaci igényeknek megfelelő termékválasztékunknak és nem utolsósorban ügyfeleink belénk vetett bizalmának köszönhetjük. Az év második felében reményeink szerint a hazai piac megerősödik, ami további lehetőségeket nyújtana számunkra, például a nemrég megújult Chevrolet Aveo vonatkozásában. Ami pedig az Opel márka magyarországi megbecsülését illeti, ezt bizonyítja többek között az a Reader's Digest olvasói körében elvégzett felmérés, melynek alapján az Opel immár nyolcadik alkalommal a legmegbízhatóbb autómárka Magyarországon."

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.