Határozott és lendületes
Insignia: az Opel új formavilága
Az Insignia tervezése új szintre emeli az Opelt; ez a merész, dinamikus és kifinomult autó jól mutatja a márka magabiztosságát. Ahhoz, hogy értékelni tudjuk a vezetési élményt, értenünk kell az autó tervezésének koncepcióját.
2008.06.06 18:36ma.huAz Insignia külső megjelenése a márka új irányvonalát jelzi, és a jövő modelljeinek formaelemeit is bemutatja. Érzékelteti a GM Europe kibővített tervezőközpontjának előnyeit, amely immár két éve szolgáltatja a legfrissebb technológiát tervezési és műszaki területen. A GM Europe tervezői éveket töltöttek a felületek finomításával, az egymást keresztező vonalak stílusos kialakításával és a színek kiválasztásával. Különböző anyagokat próbáltak ki, ügyelve a tapintásra, biztosítva, hogy a borítások és burkolatok a legmagasabb minőségűek legyenek. Az eredmény a szobrászművészet és a német precízió találkozása!
„Az Insigniával újraírtuk tervezői szókincsünket." - mondja Mark Adams, a GM Europe tervezési alelnöke. „Az autó atlétikus és erős, mégis nagyon elegáns, mozgalmas. Felületei harmonikusan olvadnak egymásba, míg éles keresztezővonalai a dinamikus forma meghatározói, így mindig élmény ránézni. Célunk egy határozott forma kialakítása volt, ami úgy adja át az autó fantasztikus dinamizmusának érzését, hogy a jármű gyönyörű, osztályon felüli megjelenése megmarad."
„Ez az Opel megváltozott világképe." - jelentette ki John Puskar, a GM Europe belső tervezési igazgatója. „Meleg, hívogató és sportos belső környezetet akartunk kialakítani minden jövőbeni modellünk számára. Az Insignia e filozófia első kézzelfogható példája."
A tervezők végcélja az egyszerű szépség megteremtése volt, mely a jövő Opel modelljeinek hírnöke lehet. A külső legmeghatározóbb jegye az elegánsan áramló vonalvezetés. Tovább hangsúlyozzák az autó alakját a lendületes első és hátsó lámpák, valamint a merész díszrács. Az autó oldalán az első kerekektől végigfutó jellegzetes „penge-vonal", méginkább kiemeli a feszes és sudár formát. „Egyes elemek élességükkel és struktúrájukkal tovább erősítik Insignia által sugárzott német precizitást." -mondja Malcolm Ward főmérnök.
Ugyanezek a formaelemek megjelennek az autó belsejében is. Az ajtókat kinyitva az első benyomás a merész belső kialakításé, amelyet a jellegzetes „szárny-téma" ural. A forma a műszerfalról indulva dinamikus ívben bukik le az ajtóborításra. A külső „penge-vonalakat" belül a kapaszkodók tükrözik vissza, drámai hatással olvadva a kartámaszba. Ezek a lendületes vonalak a kormánykerék krómdíszeiben és a középső panel elülső részein is feltűnnek.

A műszeregység világítása fehér, de a sport gomb megnyomására vörösre változik, ezzel illeszkedve a környező hangulatvilágításhoz. „Az elegánsan áramló vonalak a belső térnek erős mozgó érzést kölcsönöznek." - mondja Puskar. Puskar utastértervező-csapatát négy csoportra osztja, amelyek egy-egy specifikus részre összpontosítanak: a belső formatervre, az alkatrész-kialakításra, a szín- és anyagválasztásra, valamint a formai megjelenés minőségére.
Mindegyik csapat szorosan együttműködik a többivel, hogy az alkotórészek határozott és tökéletes belsővé álljanak össze. Az új modell színeit és anyagait úgy választották, hogy növeljék az utastér osztályon felüli érzését. A sport-modell magas fényű zongora-fekete lakkja erős kontrasztot teremt a puha tapintású, fekete bőr beltérrel. A meleg-barna kárpitozást természetes hatást keltő fa borítás egészíti ki.
„Az Insignia esetében radikálisan másfelől közelítettük meg a színvilágot és az anyagok tapintását is." - árulta el Peter Jaksch, a GM Europe fő szín- és anyagtervezője. Ebben az utastérben mutatkozott be sok elem, mely a jövő Opel modelljeinek DNS mintája lesz. A formavilág különböző variációi - a szárny, az áramló vonalak és a sportos, dinamikus környezet - mozdítják majd előre a márkát. Az Opel gyökereit a német precizitás fogja megjeleníteni minden autóban. Az egyes modellek mégsem egymás klónjai lesznek. Mindegyiknek egyedi személyisége lesz.
Az Opel folyamatosságra törekszik a forma megvalósításában, nem előírásosságra és kiszámíthatóságra. A GM európai tervezőközpontja - amely a 11 tagú hálózat egyik eleme - ad otthont az európai forma-, utastér- és fejlesztő-tervező csapatoknak. Mindegyikük kapcsolatban áll a cég tervezőközpontjával, ezzel is javítva az együttműködést. Mivel a tervezőközpont és az Opel-gyár kőhajításnyira vannak egymástól, így a tervezők és mérnökök szoros kapcsolatot tarthatnak fenn a gyártással, hogy a jármű fejlesztése alatt a minőség ne csorbuljon. Az európai tervezőközpont biztosítja a helyet, a légkört és az eszközöket a mérnököknek, akik így a legtöbbet tudják kihozni a kreatív folyamatból, izgalmas formavilágot alkotva. Közel 350 ember dolgozik a növekvő rüsselsheimi létesítményben, ahol új Saab, Opel, Vauxhall és Saturn modelleket alkotnak.
Az Insignia a GM első olyan modellje, mely a globális együttműködés eredménye. A rüsselsheimi külső- és belső-tervezők a világ többi részével együtt dolgoztak. „Egy gyönyörű Opel/Vauxhall modellre összpontosítottak, mely a paletta zászlóshajója lehet.„ -mondta Adams. Úgy kellett megalkotni az autót, hogy minden országban megfeleljen a helyi ízlésnek és biztonsági előírásoknak is.
