Miklós már nem az a Miklós...
Száműznék a Mikulást a felbőszült német katolikusok
Mikulásmentes övezet kialakítására szólít fel egy katolikus segélyszervezet Németországban, mert megelégelte, hogy reklámfigurának használják Szent Miklós "utódát", akihez ráadásul nem sok köze maradt.
2010.10.08 07:52MTIA Bonifatiuswerk nevű szervezet szerint a Mikulás a reklámipar szülötte, hogy minél több árut lehessen eladni és "a fogyasztói társadalom képviselője". Mindemellett alig van köze a történelmi alakhoz, Szent Miklóshoz, aki a gyerekek védelmezője, a szükséget szenvedők segítője, és - mint a szervezet honlapján olvasható - "azt példázza, hogy legyünk kedvesek, gondoljunk szomszédainkra és ajándékozzunk boldogságot."
A mikulásmentesítési kampányhoz csatlakozott több német közszereplő.
"Szent Miklós belső gazdagságot akar adni a gyermekeknek, nem pedig a sóvárgást szítani bennük az anyagi javak iránt" - mondta a kezdeményezéssel egyetértőn Nina Rügen tévés személyiség.
Kapcsolódó írások:
- Örülhet a nyári mikulás: augusztusi karácsony Londonban
- A Mikulást az elhízás, az ittas vezetés és a gyorshajtás mintapéldájaként állította be
- Rossz példát mutat a Mikulás egészséges életmódból
- Ladával menekült a Mikulás a rablás helyszínéről
- Kiscsizmákat beélesíteni, hamarosan itt a Mikulás!
- Mit hozzon a Mikulás?