Jobb későn, mint soha
Simán küldött a bank halott ügyfélnek is kártyát
Alapból "néhai"-ként tüntette fel a borítékon halott ügyfelének nevét a bank, és el is postázta neki új bankkártyáját.
2013.12.13 01:39ma.hu
Tavaly októberben meghalt férje nevére kiállított bankkártyát kapott a napokban az FHB banktól a baon.hu olvasója. A pénzintézet által kipostázott plasztik kártya „néhai” megjelöléssel, az elhunyt férfi nevére szólt. Az idős hölgy jelezte a bank kecskeméti fiókjában, hogy köszöni, a bankkártyára nem tart igényt. Mindazonáltal, az özvegyet felháborította az eljárás, noha a félreértésre az adhatott okot, hogy közös számlájuk volt a férjével, ám ő szinte azonnal jelezte a banknál, hogy férje meghalt.
A történtekkel kapcsolatban az alábbiakat közölte a pénzintézet: „A lejárathoz közeledő kártyákat automatikusan megújítja a bank, a lejárat hónapjának kezdetén az ügyfélnek már kézhez kell kapnia új bankkártyáját. Ugyanakkor egy ügyfél elhunytát hivatalos értesítés (pl. halotti bizonyítvány) beérkezése nyomán regisztrálhatja a bank, s ezt követően zárható le a számla. Az ilyen igazolások beérkezése gyakorta jóval később történik meg, mint maga a haláleset. A kettő közötti időszakban felmerülő kellemetlenségek elkerülése érdekében a bank munkatársai előzetesen rögzíthetik a nem hivatalosan, de tudomásukra jutott információt. Az ellenőrzés feladatának végrehajtásakor sajnos előfordulhatott egy ilyen kellemetlen ügyintézői hiba. Ezért minden érintettől elnézést kérünk, kértünk. Minden kérdéses esetben kérjük ügyfeleinket, hogy keressék a bankot telefonon vagy a bankfiókban.”