Kampányfilmekben mutatják be a veszélyeket
Hülyére vette a Halálbrigád a baleseti statisztikákat
Viccesre vette egy magát Halálbrigádnak nevező csoport a baleseti statisztikák szerint egyre növekvő veszélyforrást, a mobiltelefonálást: az animációk már-már komikusak is lehetnének - ha tényleg csak mese lenne.
2013.11.20 07:30Sedró ÁgnesA vezetés közbeni mobiltelefon-használat veszélyeire figyelmeztetett egy osztrák közlekedési klub, amelyre válaszként egy magát Halálbrigádnak (Death Corporation) nevező fiktív szervezet máris 3 perces kisfilmekkel válaszolt: South Park stílusban mutatják be, valójában mennyire veszélyes is, ha vezetés közben telefonálunk, SMS-ezünk vagy még meredekebb dolgokat művelünk a mobiltelefonunkkal. A statisztikák szerint ugyanis az osztrák utakon a balesetek leggyakrabban a mobiltelefon-használatra vezethetők vissza, bármi másnál 4-5-ször nagyobb volt az olyan balesetek aránya, ahol a sofőr menet közben beszélt - a chatelés vagy az e-mail írása pedig még veszélyesebb.

A VCÖ közlekedési klub kimutatásai szerint a sérüléssel járó balesetek között 2013 első felében minden harmadikat a sofőr figyelmének elvonása okozta, és bár a legtöbben tisztában vannak a kockázattal, minden ötödik elismerte, hogy szokott szöveges üzeneteket írni vezetés közben, olvasni pedig háromból egy szokta a beérkező üzenetet. Megdöbbentő adat, hogy nyolcszor gyakrabban okoz balesetet a mobilhasználat, mint az ittas vezetés!
Ezekre az adatokra válaszolt a "Vezess óvatosabban, ahelyett, hogy az életeddel fizetnél" sorozattal a VCÖ, amikor a kitalált Death Corporation mindennapjait animációs videón adta ki: a vállalat célja, hogy minél több halált generáljon, és akármilyen módszer merül is fel, mindig kiderül, hogy a mobiltelefon a tuti megoldás, azzal biztosra mehetnek: "még több mobil, még több autó, még több halál" - mondja a vállalatvezető, miközben kaján vigyorral dörzsölgeti a tenyerét. A videók a legnagyobb megosztóoldalon láthatók.