Két és fél év múlva lép életbe a tilalom
Se hamburger, se sült krumpli? Száműzi a gyorskajákat a Disney!
Két és fél évet még várniuk kell az egészségtudatos szülőknek, de utána a gyerekeknek szóló tévé- és rádiócsatornából eltűnnek a gyorséttermek és gyorsételek reklámjai.
2012.06.06 11:29MTIA Disney kedden bejelentette, hogy gyerekeknek szánt tévés és rádiós programjaiban, valamint internetes felületein a jövőben nem jelennek meg gyorsételek reklámjai.
A Walt Disney Co. az első a nagy médiavállatok közül, amely ilyen jellegű tiltást vezet be, bár az intézkedés csak 2015-ben lép életbe a már meglévő reklámszerződései miatt. Az új szabályozásnak megfelelően a gyorsételek, cukros gabonapelyhek, cukorkák, üdítők és egyéb élelmiszerek hirdetései tűnnek el a Disney-programokból.
Michelle Obama, az amerikai elnök felesége a bejelentést döntő jelentőségűnek nevezte. "Ezzel a kezdeményezéssel a Disney olyasmit tesz, amit az Egyesült Államokban korábban egyetlen nagy médiavállalat sem, és amit reményeim szerint a többi vállalat követni fog" - fogalmazott közleményében a first lady.
Mint a Disney jelezte, az ország egészségügyi törekvéseivel összhangban a gyümölcsök és zöldségek fogyasztását fogja propagálni, és segíteni akar az üdítő, a cukor és a telített zsírok bevitelének visszaszorításában.

Egészségügyi és a gyermekkori elhízással foglalkozó szakemberek arra figyelmeztettek, hogy a gyorsételek tiltása nem feltétlenül hatékony. Az élelmiszeripar részéről kezdeményezett korábbi szabályozások ugyanis nem voltak elég következetesek abban a tekintetben, hogy a gyerekek számára milyen teremékeket lehet reklámozni. Egyes szakértők szerint azonban meglehet, hogy a Disneynek sikerül elérnie azt, amit a kormányzat nem tudott.
A Disney törekvése nem új keletű: a vállalat 2006-ban fogadta el az egészséges táplálkozás támogatásáról szóló irányvonalát azzal a célkitűzéssel, hogy a vidámparkjaiban és egyéb szórakoztatóipari egységeiben 85 százalékban egészséges élelmiszerrel szolgálják ki a látogatókat. A maradék 15 százalékot olyan különlegességeknek tartották fent, mint a születésnapokon szervírozott sütemények.
Robert Iger, a Disney főnöke úgy vélte, a gyerekek ragaszkodnak a megszeretett Disney-hősökhöz és történetekhez, így a vállalatnak páratlan esélye van arra, hogy egészségesebb életre ösztönözze és bátorítsa őket.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06