Átgondolnák az oktatási módszereket
Rapszöveggel jobban mennének a vizsgák?
Sikeresebb vizsgát tettek több tantárgyból is azok a diákok, akiknek a tananyagot rappelve adta le a tanár. Bár a módszer eredményességét sokan vitatják, a missouri iskolások remekül szórakoznak óra alatt.
2012.04.20 11:29ma.huRapvideót készített egy amerikai, Missouri államban található középiskola tanári kara, amelytől azt remélik, hogy a diákok jobb eredményt fognak elérni a vizsgákon. A nevelőtestület első körben a matematika, a biológiai és az angol nyelv szabályait foglalta ütemes szövegelésbe, a klipekben stílszerűen baseballsapkában, kapucnis felsőben és laza testtartással "nyomják a sódert".
Az első felmérések igazolni látszanak a módszert, mert az így előadott ismeretek jobban megmaradtak a diákok fejében, ugyanakkor többen bírálták is a klipet, mondván, a tanulók többsége csak szórakozik a videón, ahelyett, hogy komolyan vennék azt.
A bemutató klipben, amely a legnagyobb videómegosztó portálra is felkerült, többek közt olyan dolgokról magyaráznak a tanárok, mint hogy "a sejtosztódás (mitosis) és a pupillaszűkület (miosis) nem ugyanaz, haver", vagy hogy "a matek nekem jóbarátom, vastagít a pénztárcámon".
A végleges "szakvélemény" kiállításához nyilván még sok-sok nebulót kell sokszor levizsgáztatni, de az ötletről addig is bátran kimondhatjuk, hogy nem elvetendő. Hasonló kezdeményezések nálunk is megtalálhatók, gondoljunk csak a Csillag születikben feltűnt Nagy Lajos nevű történelemtanár, igaz, ő egyelőre csak tanórákon kívül szövegelt, de ki tudja, talán beépíti a tananyagba is ezután.
Ami pedig jelen sorok íróját illeti, Archimedes törvényét - tudják: minden vízbe mártott test... - előbb megtanulta a népdalra átdolgozott változatban, mint a fizikaórán, csupán arra kellett ügyelni, hogy dolgozatírás közben a sorok végéről lehagyja a "kisangyalom" kitételt.