A Rocktenors párbajrekordot döntött

Dráma-faktor: lezuhant az Apollo 23

Minden hétre jut egy megrázó dráma az X-Faktorban, de nemcsak azért, mert a szabályok szerint mindig el kell búcsúzni valakitől, inkább a körülmények teszik drámaivá a búcsút. A mesterséges fiúcsapatot megrázta az eredmény.

A 4. élő adás legjobb pillanatai képgaléria

2011.11.06 10:59ma.hu

A mondás szerint a történelem ismétli önmagát, és ez az X-Faktor negyedik élő adásában többszörösen is beigazolódott. De ne szaladjunk az események elébe, lássuk, mi is történt a feldolgozott dalok estéjén!

A sort ezúttal nem egy közös produkció, hanem Kovács Vera előadása nyitotta, aki a Roxette How do you do című számának Cascada-féle feldolgozását adta elő, ám korábbi szereplései után a mentorok egyhangúlag úgy érezték, nem ez a szám volt Vera legjobb teljesítménye az X-Faktor során. Geszti Péter szerint matinéműsor volt, Nagy Feró pedig túlcukrozta és mulatós számot csinált az amúgy rockos alapból, de mint kiderült, maga Vera sem igazán szerette ezt a számot és később bevallotta: nem tudott felszabadult lenni, végig a szövegen gondolkozott és azon, mikor hova kell mennie, hogyan kell mozdulnia.

Kováts Vera (Fotó: RTL Klub/Bársony Bence - A galériához KATT a képre!)


Tarány Tamás valamivel jobb kritikát kapott, igaz, Malek Miklós igyekezett hangsúlyozni azt, ami a kisfilmben is elhangzott, hogy a verseny imádnivaló mackója a múlt heti rock-est előtt szakított barátnőjével, ezen a héten tehát a felkészülés közben még a magánéleti veszteségével is meg kellett küzdenie. Ennek ellenére Madonna Music című számának rockos átiratába, pontosabban annak előadásába nem tudtak a mentorok belekötni, Tamás hozta a tőle megszokott és lassan el is várt színvonalat.

Feró is csak a mozgását szólta le, de mentortársai gyorsan lehurrogták. Tamás az After-X-ben elmondta, a poppint próbálta a színpadra vinni, amit csak azért nem lehet robotszerűnek titulálni az ő esetében, mert kerek robotot még nem láttunk - de a műsorvezetők emlékeztették az énekest a Star Wars népszerű figurájára, R2D2-ra.

Az Apollo 23 egy olyan feldolgozást választott, aminél valóban nehezen lehetett felismerni a szám eredetijét: Rihanna Umbrella című számát adták elő erőteljesen swingesített verzióban, ám meglepő módon a mentorok által mesterségesen összeállított fiúcsapatnak határozottan jól állt ez az "új" stílus, Ferót pedig még összezavarni is sikerült, mert értékelésében azt mondta, unta a produkciót, ám közben kedve támadt táncra perdülni.

Kocsis Tibor biztonsági pályán mozgott, egy olyan dalt választott, ami feldolgozva se tért el túlzottan az eredetitől, a Foreigner I Want To Know What Love Is című számát adta elő Mariah Carey-s verzióban, amivel hibázni ugyan nem tudott, de épp emiatt a mentorokat sem igazán győzte meg. Keresztes Ildikó és Nagy Feró a dal feléig unatkozott, bár utóbbi elismerte, hogy Tibi határozottan fejlődik, közben viszont Geszti sem érezte a kettővel korábbi Queen-dalban felbukkant varázslatot.

Rocktenors (Fotó: RTL Klub/Bársony Bence - A galériához KATT a képre!)


A Rocktenors mögött nehéz hét állt: mivel a múlt héten másodszor is párbajozniuk kellett, ráadásul saját csapattársaik, az Ikrek ellen, a lelki teher mellett extra feladatként hárult rájuk, hogy ismét két számmal kell készülniük: eggyel, amit a versenyen adnak elő, eggyel pedig a legrosszabbra számítva a párbajhoz. Hogy a feszített tempó vagy a lelkileg rájuk nehezedő teher volt-e az oka, nem tudni, mindenesetre a Take on me című szám átdolgozásában már alig-alig lehetett érezni a lendületet, csak Geszti dicsérte mentoráltjait.

Muri Enikő az Edda Érzés című számát adta elő abban a változatban, ahogy Auth Csilla énekelte, de Geszti ismét emlékeztette őt egy tavalyi megjegyzésére, miszerint jobban kellene figyelnie arra, hogy előadásában fűszer is legyen. Keresztes szerint jó volt a dal, de az igazi érzések még mindig hiányoztak, nem kellene annyira félni a kitárulkozástól.

Az utána színpadra lépő Lil C viszont elképesztő meglepetést okozott nemcsak a mentoroknak, de talán az összes tévénézőnek, amikor félretéve eddigi stílusát és megszabadulva Michael Jackson jelmezétől Bon Jovi It's my life című számát adta elő a Paul Anka által jazzesített változatban. A meglepetés olyannyira elsöprő volt, hogy a mentorok nem is nagyon tudtak mit mondani, csak ámuldoztak azon, hogy mennyire fantasztikusan áll a félvér fiúnak ez a stílus.

Baricz Gergő bebizonyította, hogy egy hete, a rock-esten nem vérzett a torka, újra egy rockos számmal lépett színpadra, ám előtte megtréfálta a mentorokat, amikor az Állj meg, kislány című klasszikust kezdte egy szál gitárral előadni, Gesztit egyenesen arra emlékeztette, amikor Lovasi András részegen énekli a Kicsit szomorkást - amit dicséretnek szánt.

Baricz Gergő (Fotó RTL Klub/Bársony Bence - A galériához KATT a képre!)


Bagosi Alexa bevallotta, eleinte kézzel-lábbal tiltakozott a mentora által kiszemelt szám ellen, ám rá kellett jönnie, hogy ha a Kesh-féle verziót adja elő Fluor Tomi Mizujából, azt tulajdonképpen még szereti is, sőt, a gyakorlással töltött órák végére a kedvencévé vált ez a szám. Afelől pedig kétségeink se lehetnek, hogy hány férfi szeretne filmezni vele az ágyban, miután a kétgyerekes anyuka átváltozott szexi dívává és belebúgta a mikrofonba a kérdést.

A pontot az i-re egyébként a szám rapbetéte tette fel, amit átírtak "alexásra", a következőképp: "Te is tudod, hogy van / Ha Alexa felbukkan / Barbie-szemcsi nélkül / az RTL Klubban / A 'Faktorban a hangulat csak úgy lesz laza / Ha ma este nem küldesz haza, aha!"

A még versenyben lévő kilenc énekes, illetve csapat Geszti legutóbbi csapatának, a Gringó Sztárnak a dalát adta elő közösen, a Szabadulj fel után pedig a 80-as évek nagy kedvence, Bery Ary lépett színpadra Ágnes Vanillával és a Szerelem második vérig című film betétdalának feldolgozásával.

A szavazás lezárása után aztán sokként érte Geszti Pétert, hogy a múlt héthez hasonlóan újra az ő két csapatának kell megküzdenie egymással a továbbjutásért, ráadásul a Rocktenors immár harmadszor került a kieséshez vészesen közel. Előadásukon érződött is az elkeseredettség, a mentorok viszont Geszti megszólalása előtt 2:1 arányban szavaztak az Apollo 23 ellen, így a döntés saját mentorukra hárult. Ő ezúttal nem vállalta a választást, utóbb beismerte, hogy tudatosan hozta ki döntetlenre az eredményt, a nézők szavazatára és a borítékban lapuló névre bízva ezzel a végső szót.

A nézők szavazata alapján az Apollo 23 ment haza, ami láthatóan megviselte őket, de megfogadták: bár egyéniben indultak a versenyben, ezentúl együtt folytatják, és köszönetet mondtak Gesztinek is mindenért. A Rocktenorsnak ugyanakkor az After-X-ben javasolták, hogy változtassanak nevet és ezentúl legyenek Párbajhősök, közben pedig elviccelődtek azon is, hogy lassan egy 45 perces koncertanyagot lehet összeállítani csak a párbajdalaikból.

Noha rekordot döntöttek a négy élő adás alatt előadott hét számmal, Geszti reményét fejezte ki, hogy nem folytatják a sort és nem lesz öt műsorban kilenc szám, de a fiúk ha némi keserűséggel is, azért mindenképp humorosan fogták fel a dolgot és közölték: ezentúl az élő adások végén már az lesz a kérdés, hogy kit választanak a nézők az ő párbajellenfelüknek.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.