Közösségi oldalon bojkottálták a tejterméket
Hozsánna a facebooknak: Negyedével olcsóbb lett a túró!
Régóta köztudott, hogy az internetnek mekkora befolyása van az emberek életére, de ezidáig nem sűrűn jegyeztek fel olyat a történelemben, hogy egy közösségi oldalnak árképző hatása is legyen!
2011.06.30 17:29ma.huA fogyasztók győzelmével ért véget az az összecsapás, amit a tejtermelőkkel szemben vívtak: 25 százalékkal olcsóbb mostantól a túró - a gond csupán annyi, hogy mindez sajnos nem hazai hír, az eredményes tiltakozó akcióra Izraelben került sor.
A két héten át tartó kampányt a facebookon indították, és összesen több mint 105 ezer ember csatlakozott a kezdeményezéshez, amely az izraeli tejtermékek bojkottjára hívta fel a figyelmet egészen addig, míg a termelők nem hajlandók az áraikat csökkenteni. A mozgalmat a helyiek aggodalma váltotta ki az egyre emelkedő árak és a velük ellentétben folyamatosan gyengülő fizetései miatt.

A százezres vásárlóerő-csökkenés végül elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy egy negyed kilós túró ára 8 sekelről 5,9-re csökkenjen (300-310 forint). Ennek következtében a csütörtöki újságok szalagcímben hirdették a "túrógyőzelmet".
"A médiában kialakult képpel ellentétben az izraeli vásárlók nem balekok. Ennek pont az ellenkezője igaz!" - jelentette ki Sever Plocker, az egyik nagy példányszámú napilap gazdasági rovatvezetője. "A legtöbb ember ha egy terméket túl drágának talál, akkor nem veszi meg, inkább helyettesíti. Az izraeli nem a terméket helyettesíti, ő az eladót cseréli le."
A tiltakozó akció természetesen nemcsak a túróra volt hatással, valójában a benzinár-emelkedésből indult ki minden és az emberek attól féltek, hogy a többi élelmiszer árában is hamarosan jelentkezni fog a drágulás.