Igyekeztek vonzóvá tenni
Megújult a Budapest Kártya a turisták örömére
A Budapesti Szolgáltató Központ 100 ezer Budapest Kártya eladását tervezi az idén.
2011.04.16 10:12MTI
A BTSZK tavaly összesen 70 ezret adott el, az idén az első negyedévben 11 ezer darabot, ez 51 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A városkártya 14 éve létezik, azóta több alkalommal ment át tartalmi és szerkezeti változáson. Az idei év újdonsága, az új dizájn mellett, az ingyenes szolgáltatások bővülése, a kedvezménysávok mértékének egyszerűsítése és jelentős emelése, valamint többféle kártyatípus bevezetése.
Létrehoztak egy új, 48 órás úgynevezett "Walking Cardot" (sétáló kártyát), amely az ingyenes tömegközlekedés nélkül is ugyanazokat a kedvezményeket biztosítja, mint a már évek óta működő, 2 napra szóló 6.300 forintos "testvére".
Újdonság még a 24 órás kártya is, amelyet elsősorban a rövid ideig itt tartózkodó üzletemberek számára lehet előnyös. A Junior változat a fiatalabbak számára teszi lehetővé a budapesti szolgáltatások kedvezményes igénybevételét.
A BTSZK közlése szerint a leginkább keresett a három napra szóló 7.300 forintos típus.
A 2011-ben három múzeum, a Szépművészeti, a Néprajzi és a Budapesti Történeti Múzeum látogatása ingyenes a kártyával. Mindemellett, a kártya tulajdonosa ingyenesen vehet részt egy pesti vagy budai gyalogos városnéző túrán.