"A fogyasztó ne érezze magát magára hagyva"
88 millió forint fogyasztói bírságot szedett be a PSZÁF tavaly
Tavaly 88 millió forint bírságot szedett be a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) fogyasztóvédelmi ügyekben.
2011.02.18 13:09MTIA legtöbb fogyasztóvédelmi bírságot a biztosítók panaszkezelésére szabta ki a felügyelet - közölte Siklósi Máté, a felügyelet ügyvezető igazgatója pénteken a Budapesten tartott sajtóbeszélgetésen. A felügyelet akár 100 millió forintos bírságot is kiszabhat - mondta Siklósi Máté. Emlékeztetett arra, hogy a pénzügyi szektorban a fogyasztók védelmére új eszközrendszere van a felügyeletnek.
Az ügyvezető igazgató jelezte, hogy egy "közérdekű igényérvényesítést" már beadtak a bírósághoz, de hogy melyik vállalkozás ellen, azt nem közölte. Ezzel a PSZÁF elérheti, hogy - az egyedi ügyektől eltérően - tisztességtelen magatartás esetén az okozott kárt a fogyasztók széles körének megtérítsék.
Siklósi Máté a fogyasztóvédelem szempontjából kiemelt eljárásként többek között az ügyfél-tájékoztatást, annak kiegyensúlyozottságát, a panaszkezelést, a biztosítási kárrendezés határidejének betartását, a biztosítási szerződés értesítői leveleinek ellenőrzését említette. Kiemelt eljárásként kezeli a PSZÁF a banktitok megsértését és az értékesítés kapcsán ügyfelek zaklatását. Ugyancsak kiemelten a vizsgálat tárgya többek között a reklamációs díj, a végtörlesztés vagy a megtévesztő tájékoztatás a tartozás összegéről.
Balogh László, a PSZÁF alelnöke a fogyasztóvédelem fontosságát a szektor iránti bizalom szükségességével indokolta. Magyarázata szerint a bizalom hiánya hosszú távon a pénzügyi közvetítő rendszer stabilitása ellen hat. A PSZÁF célja, hogy "a fogyasztó ne érezze magát magára hagyva" a pénzügyi intézményekkel szemben - hangsúlyozta a tőkepiaci felügyelet alelnöke. A felügyeletnél általános fogyasztóvédelmi ajánlás készül az érintettek bevonásával - mondta Balogh László. Hozzáfűzte: a dokumentum a jövő hónapban készül el. Ezt követően még az idén elkészítik a biztosítókra és a hitelintézetekre vonatkozó specifikus ajánlást is. Az általános ajánlásban például szerepel a társaságok felkészülése egy esetleges katasztrófa okozta helyzet kezelésére. Az alelnök példaként a vörösiszap katasztrófát említette, amelynek során a pénzintézetek és a biztosítók többsége "elébe ment a problémának".
Siklósi Máté felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt évben hozott jogszabály módosítás nyomán a PSZÁF felügyelete alá tartozó intézményekben is fogyasztóvédelmi kapcsolattartót kell kijelölni, akinek feladata a felügyelettel való kapcsolattartás mellett az, hogy minden szolgáltatást, minden terméket a fogyasztóvédelem szempontjából is megfelelővé tegyen, illetve hozzájáruljon a tudatos fogyasztói szemlélet és a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06