Egyre több baleset a Francia sípályákon

Hogyan spórolhatunk milliókat egy biztosítással?

A Generali-csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító (EUB) legutóbbi statisztikája szerint egy év alatt látványosan megnőtt a franciaországi síbalesetek száma. Idén januárban közel 10%-kal több kárbejelentés érkezett a társasághoz a magyar utazóktól, mint az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban.

2011.02.14 09:38ma.hu

Jó tudni, hogy Franciaországban az orvosi- és mentési költségek lényegesen magasabbak az osztrák és az olasz áraknál, így kellemetlen meglepetés érheti azt, aki utasbiztosítás nélkül indult síelni, és egy francia orvosi rendelőben találja magát vagy egy hegyimentés után nyújtják be neki a számlát.

Ráadásul sok utazási iroda szervez mostanában „téli party síutakat” is – a buli, az alkohol és az adrenalin pedig szintén növeli a baleset kockázatát.

Az eddig is közkedvelt ausztriai és olasz sípályák változatlan népszerűsége mellett kimutathatóan egyre többen szánják rá magukat hosszabb útra, hogy a távolabbi, de árban és minőségben is nagyon jó feltételeket biztosító francia pályákon hódolhassanak szenvedélyüknek, ahol nem mellesleg majdnem mindig van is síelésre, snowboardozásra alkalmas hó. Mielőtt azonban engedünk a csábításnak, és a Francia-Alpokat választjuk a síeléshez, érdemes a megfelelő utasbiztosításról is gondoskodni, hogy ne váljon rémálommá a kikapcsolódás.

Hihetetlennek tűnik, de például egy felkar-törés ambuláns ellátása Ausztriában 50 ezer forintnak megfelelő összegből megúszható, míg ugyanerre Franciaországban 130- 150 ezer forintot kell rászánni, és ez még csak a röntgen és egy egyszerű gipszelés ára. Ha azonnali műtétre van szükség, az akár több millió forintba is belekerülhet. Ehhez még hozzáadódhat a hegyimentés költsége – ez Franciaországban 4-500 euró, Ausztriában 200 euró, a mentőhelikopteres mentés pedig mindkét országban 2-4 ezer euróra rúg –, illetve a mentőautóval vagy repülőgéppel történő hazaszállítás költsége.


Egy mentőautós hazaszállítás Ausztria és Olaszország közelebbi régióiból 120-150 ezer forintba kerül, míg Franciaországból 5-600 ezer forintra is rúghat ez az összeg. Ha ráadásul repülőgépen fekve kell szállítani a sérültet, azért már 1,5-2 millió forintot is fizethetünk. Láb- és fejsérüléseknél szinte minden esetben speciális szállítási mód szükséges, sokszor orvosi kísérettel.

A hazaszállítás egy olyan távoli úti célnál, mint Franciaország, bizony okozhat gondot: egy térdszalag sérültnél például a 12-13 órás autóúton, ha nem tudja kinyújtani a lábát, bizony megnő a trombózis veszélye is.

Ráadásul a franciaországi egészségbiztosítási rendszer sajátossága, hogy egyből ki kell fizetni az ellátás, a szállítás és a mentés költségeit, és a biztosító azonnali garanciája nélkül sokszor valamilyen személyi okmányt kérnek el garanciaként, amíg a sérült nem rendezi a számláját. (erre az OEP a saját honlapján is felhívja az utazók figyelmét). Nem érdemes tehát a napi pár száz forintos biztosításon spórolni.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.