A "zavarosban kaszálnak" a pénzintézetek

Pofátlan trükkök: súlyos ára van, ha a bank tárcsáz

Nehéz jelzőket találni arra a húzásra, mikor általad sosem kért szolgáltatásért kell komoly összeget kicsengetned. Ráadásul úgy, hogy a legvégén derül fény az anyagi veszteségre. Egy fogyasztóvédő lap szerint az egyik bank szépen kaszál abból, hogy felhívja adósait...

2011.01.28 07:39ma.hu, Bencze Áron

Akár kedves gesztusnak is értékelhetnénk. A bank figyelmeztetés gyanánt telefonon tájékoztatja ügyfeleit tartozásukról. Búgó hangon elmesélik, hogy kisebb probléma akadt a hiteltörlesztéssel, adatokat egyeztetnek, időpontot ajánlanak egy személyes beszélgetésre.

Ez igen, csettinthet az adós. Nem küldik rögtön a behajtót, hanem európai módon próbálják rendezni a helyzetet. Ám mielőtt teljesen elolvadnánk a figyelmességtől, a búcsúzás előtt rezignált hangon közlik: a beszélgetés 1500 forintba került. Önnek! Így utólag. Másfélezer forintnyi ajándék. Éppen annak, aki már eddig is adósságot hordott a vállán…

Alapvetően nehéz jogszerűnek minősíteni a helyzetet, hiszen a díjfizetés tényéről és összegéről nem tájékoztatják előre az ügyfelet, aki ráadásul nem is tehet semmit, hiszen egy ismeretlen telefonszám felvétele ritkán jár ilyen felelősséggel. Többek között azt sem tudni, hogy percalapú-e a számlázás, vagy minden megkezdett beszélgetés 1500 forintba került, függetlenül attól, hogy az alkalmazott elmondta-e végig mondandóját. Abszurd esetben kétszer teszed le szabadkozva, hogy jelenleg nem alkalmas, és hívjon később, és mire megvilágosodsz már közel 5000 forinttal emelkedett a telefonszámlád.

A kilencvenes évektől kezdve a piros lámpánál dekkolva gyakran rohanták meg a gyanútlanul veszteglő autósokat ”lelkes” ablakmosó fiatalok, azonban ott legalább lehetett hevesen tiltakozni, ha nem kértünk a szolgáltatásból. Olykor még ennek ellenére is kapott egy dózist a szélvédő, ám nem volt harag, ha mégsem fizettél. A banki telefonhívások ellen azonban nem lehet mit tenni. Nincs kibúvó, de még lehetőséged sem a menekülésre, hiszen ha az ismeretlen/rejtett számod felveszed, máris ketyeg az óra…

Egy-egy kitartó ügyfél bizonyára majd jogi segítséget kér, azonban 1500 forintos tételért egy hosszabb bírósági procedúrához kinek van kedve? Feltehetőleg keveseknek. Mindenesetre elkelne egy törvényi szabályozás az ilyen esetekre, különben a magyar adós nem szívesen veszi fel majd a telefont. Márpedig jelenleg a pénzügyi rendszerben megcsúszott hitellel rendelkezők száma az elmúlt egy évben 170 ezerrel emelkedett, így a jelenlegi mulasztások száma több mint egymillió, és ez várhatóan tovább nő.

Bencze Áron

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.