A Székesfehérvár-Kelenföld vonalszakasz bánja
Kútba esett 10 milliárdos vasúti biztosítóberendezés közbeszerzése
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredménytelenné nyilvánította a Kelenföld-Székesfehérvár vonalszakasz biztosítóberendezésire és távközlési munkáira kiírt nyílt közbeszerzést: az ajánlattevők többet kértek annál, mint amennyi fedezet az ajánlatkérő rendelkezésére állt.
2010.11.07 09:50MTIAz ajánlatkérő NIF az ellenértéket nettó 10.520.137.767 forintra becsülte. A felhívásra két ajánlat érkezett, de ezek összegét nem tartalmazza a közlemény.
Az összességében legelőnyösebb ajánlat lett volna a nyertes, úgy hogy értékeléskor az ár 90, a többlet garancia és az előbbre hozott átadás pedig 5-5 súlyszámot ért.
A Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasúti szakasz bruttó 119 milliárd forintos, azon belül 85 százalékos európai uniós, s 15 százalékos hazai támogatással újul meg a páneurópai V. közlekedési korridor részeként.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a projekt magába foglalja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, a kapacitás és a biztonság növelését.
A felújítást követően a szakasz megfelel majd a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek. A vasútvonal Tárnok-Székesfehérvár közötti szakaszán már előrehaladtak a kivitelezési, felújítási munkák.
Az ország második legforgalmasabb, - a Boba és Budapest közötti nemzetközi forgalmat, valamint a Balaton és a Velencei-tó nyári utasforgalmát is lebonyolító vasútvonalán naponta irányonként több mint 100 vonat közlekedik.
A szakasz sem a szerelvények tengelyterhelése, sem megengedett hosszúsága, illetve a vonatbefolyásoló rendszer tekintetében nem felel már meg az európai elvárásoknak.
A felújítás során átépítik, s óránként 160 kilométer sebességgel való közlekedésre teszik alkalmassá Budapest-Kelenföld-Tárnok és Tárnok-Székesfehérvár között a vasúti pályákat, európai vonatbefolyásoló biztonsági rendszert telepítenek, felújítják a vonalszakasz villamos- és távközlő rendszert, s részben felújítják a Budapest-kelenföldi állomást.
Továbbá akadálymentesítik az állomásokat, s 20 kilométeres szakaszon a kapacitáshiány megszüntetése végett második vágányt építenek ki.