A BKV, a MÁV és a Malév is terítéken

Szerdán dönt a kormány bizonyos beruházások leállításáról

Az uniós finanszírozású beruházások felülvizsgálatáról, több nagy állami cég, a BKV, a MÁV és a Malév jövőbeni működtetéséről, illetve a vagyongazdálkodás kérdéseiről is beszélt a nemzeti fejlesztési miniszter egy üzleti fórumon.

2010.07.16 08:41MR1- Kossuth

Fellegi Tamás szerint az eddiginél sokkal több pénzt kell juttatni a kis-és középvállalkozásoknak.

Már a jövő heti kormányülésen kiderülhet, melyek azok az uniós nagyprojektek, amelyeknek visszavonják a támogatását, illetve, amelyeknél pénzt csoportosítanak át - mondta a nemzeti fejlesztési miniszter. Fellegi Tamás kiemelte: az uniós pénzek lehívása nem a várt ütemnek megfelelő. „Magyarország erősítésére, felzárkóztatására az Európai Unió a 2007 és 2013 közötti programozási ciklusában mintegy nyolcezer milliárd forintnyi eurót szánt. Az előző kormányzatok pedig csak 13 százaléknyi forrást tudtak a magyar pályázók kezéig eljuttatni. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium más szaktárcák bevonásával tekintette át a nagy és kiemelt projektek több mint hétszáz tételt tartalmazó listáját. A kormány július 21-én hoz majd döntést egyes feleslegesnek ítélt beruházások leállításáról, a források esetleges átcsoportosításáról, illetve a pályázati konstrukciók átdolgozásáról. Több százmilliárd forint értékű projektforrás kerül visszavonásra, illetve tartalmi felülvizsgálatra.”

Fellegi Tamás az üzleti fórumon kitért arra is: 2011 első negyedévében nyújtják majd be a parlamentnek a vagyongazdálkodási stratégiát. A MÁV és a Malév helyzete váratlan, kellemetlen meglepetésként érte az Orbán-kormányt - tette hozzá a miniszter.

„Mind a két esetben olyan problémákat találtunk, amelyek drasztikus lépéseket tesznek szükségessé. A Malév esete annyival komplikáltabb a MÁV-nál, hogy ott olyan külső partnerek is vannak, akikkel meglehetősen nehéz jogi helyzetben vagyunk, úgy is fogalmazhatnék, hogy gúzsba kötve nehéz táncolni.

A MÁV esetében nem tudunk majd stabil pénzügyi helyzetet teremteni, csak akkor, ha a MÁV-ot a közösségi közlekedés teljes átalakításának rendszerébe helyezzük be. Ez egyébként a most folyó IMF és európai uniós tárgyalásoknak is az egyik legfontosabb altémája.”

Fellegi Tamás hangsúlyozta: elsősorban a közbeszerzéseknél és az infokommunikáció terén tapasztalható nagymértékű korrupció, amit jelentősen mérsékelni kívánnak a következő hónapokban.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.