Kiállnak a megkurtított kliensekért
A FEOSZ jogilag képviseli a ppo.hu ügy károsultjait
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) jogi képviseletet nyújt a Pre Pay Online (PPO - ppo.hu) ügyben hozzájuk fordulóknak - nyilatkozta Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke pénteken az MTI-nek.
2010.02.19 11:59MTIA FEOSZ közleményében emlékeztet arra, hogy a ppo.hu internetes oldalon regisztrált fogyasztók bankkártyáját 2.490 forint éves tagdíjjal terhelték meg január elején. A fogyasztók szerint egy korábban ingyenes szolgáltatásnak mondott ügylet módosult fizetősre, amelyet ők nem kívánnak igénybe venni. A ppo.hu honlapon keresztül egyebek közt autópálya matricát és telefonfeltöltést lehetett vásárolni bankkártyás tranzakcióval.
A ppo ügyben a Gazdasági Versenyhivatal is felügyeleti eljárást indított február 3-án a ppo.hu honlapot üzemeltető társaságok, a Centillion Consulting and IT Technology AG valamint az Investech Informatika és Kommunikációs Kft. ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat feltételezett megsértése miatt. A honlapról igénybe vehető szolgáltatásról vélhetően nem volt megfelelő a tájékoztatási gyakorlat, a már regisztrált ügyfelek nem kaptak megfelelő információt a díjak változtatásáról. A FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta: mintegy 130 fogyasztó jelentkezett náluk a ppo.hu elleni panasszal, közül eddig 30 meghatalmazást is adott a jogi képviselet ellátására.
A FEOSZ a jogi képviselet során békéltető testületi eljárást indít, illetve, ha szükséges, bírósághoz fordul. Baranovszky György elmondta, hogy a fogyasztói panaszok különböző banki magatartásról szólnak, a legtöbbjük az OTP Bankkal volt kapcsolatos, így a FEOSZ közérdekű keresetet indít a közeljövőben a bank ellen. Azt kérik a bíróságtól, hogy mondja ki: a bank nem kellő gondossággal járt el akkor, amikor az ügyfele tájékoztatása nélkül levont számlájáról 2.490 forintot.