Nem tágítanak, amíg nem lesz kártalanítás

Eddig több mint 100 panaszt rögzített a FEOSZ a SkyEurope csődje miatt

Több mint 100 panasz érkezett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ) a SkyEurope járatainak törlése miatt néhány nap alatt - közölte a FEOSZ hétfőn.

2009.09.07 12:43MTI

A FEOSZ szeptember 3-án közölte, hogy várja azoknak a fogyasztóknak a mielőbbi jelentkezését, akik nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően.

A civil fogyasztóvédelmi egyesület közölte, hogy hétfőn levélben fordult a SkyEurope légitársasághoz, amelyben felhívta a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, köztük a tájékoztatási, a jegyár-visszafizetési, és a kártalanítási kötelezettségre.

Ha a SkyEurope továbbra sem tartja be a jogszabályi rendelkezéseket, úgy a FEOSZ minden lehetséges jogi lépést megtesz a fogyasztók érdekében - közölte a civil szervezet.

A szövetség álláspontja szerint az Európai Unió rendelete nem szabályozza megfelelően és teljes körűen az utasok tájékoztatási kötelezettségét csődhelyzet esetén.

Ezért fordulhatott elő, hogy még a légitársaság 2009. szeptember 1-je előtti napon is értékesített jegyeket, annak ellenére, hogy tudta, másnaptól beszünteti az utasok szállítását.

A rendelet módosítására van szükség, hogy a jövőben a hasonló helyzetek elkerülhetőek legyenek.

A jogszabály módosítás érdekében a szövetség megkereste a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot, valamint az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot - írja a FEOSZ közleményében.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.