Az Auchan hoz legjobban egy négyzetméterre
Mennyit hoz egy hipernégyzetméter?
Bár a Tesco Global Áruházak Zrt. messze a legmagasabb forgalmi adatot mutatja fel a hazai kiskereskedelemben, az egy négyzetméterre jutó értékesítése 2008-ban csak a nemzetközi láncok középmezőnyéhez volt elég.
2009.05.11 10:23Napi GazdaságA Napi Gazdaság kereskedelmi felületekre vonatkozó saját becslését és a Nielsen által közölt forgalmi adatokat összevetve kiderült, hogy a brit lánc a rangsorban az ötödik, valamivel több mint egymillió forint/négyzetméter forgalommal.
A listát az Auchan vezeti, amely majdnem 1,5 millió forint négyzetméterenkénti forgalmat hoz, ami messze a legmagasabb érték a piacon.
A második helyen a Lidl áll 1 millió 307 ezer forint/négyzetméteres forgalommal, majd a Cora és a Penny Market következik. A Tescót sorrendben a Spar, a Profi, és a Match követi.
A lista tizedik helyén az Aldi szerepel 372 ezer forint/négyzetméter forgalommal. Az elemzők szerint nem véletlen, hogy az Auchan vezet, ugyanis a francia lánc évek óta meglevő áruházainak hatékonyságát növeli, míg például a Tesco vagy a Spar a terjeszkedésre fókuszál.