Az unió finanszírózza!

Nincsenek kihasználva a dunai hajózásban rejlő lehetőségek

Magyarországon nincsenek kihasználva a dunai hajózásban rejlő lehetőségek, holott a folyami szállítás részarányának növelése a fenntartható fejlődés egyik formája lehetne. A Duna medrének szabályozására most készül egy tanulmány, a beruházást az unió finanszírozza majd.

2009.03.28 07:20Magyar Hírlap

Ezt ismerteti a szombati Magyar Hírlap.

Az ország adottságaihoz képest meglepően kicsi a vízi szállítás részaránya. A magyar külkereskedelmi forgalomban vízi úton tavaly mintegy 5,65 millió tonna áru került folyami hajókba, ami az összes magyar külkereskedelmi forgalom alig tíz százaléka - olvasható a napilapban.

Az 5,65 millió tonnából a magyar felségjelzésű hajók 1,76 millió, a külföldiek 3,89 millió tonnát rakodtak be hazai kikötőkben.

A cikk arra is felhívja a figyelmet, hogy a vízi szállítás externális költségei - például a környezeti károk - a legalacsonyabbak, ugyanakkor fajlagosan a hajók használják fel a legkevesebb energiát.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.