MNB
Problémás volt a THM meghirdetése - nyolcmilliós bírság a Budapest Banknak
Nyolcmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Budapest Bankra, a teljes hiteldíj-mutató meghirdetésével kapcsolatos, nem megfelelő kereskedelmi kommunikáció miatt.
2016.03.21 10:30HavariapressA jegybank a közelmúltban indított fogyasztóvédelmi célvizsgálatot a Budapest Bank Zrt.-nél, ahol azt vizsgálták, hogy a hitelintézet személyi kölcsöntermékeivel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció megfelel-e a jogszabályi előírásoknak.
A vizsgálat megállapításai szerint a Budapest Bank többször szabálytalanul járt el az ilyen termékeket népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja során, mert a hitelintézet nem elég feltűnő módon jelentette meg a hitelhez tartozó, annak valós költségét bemutató teljes hiteldíj-mutató (THM) mértékét.
Kiderült az is, hogy a társaság nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet.
A jogsértések miatt az MNB a ma publikált határozatában kötelezte a Budapest bankot a THM értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, emellett nyolcmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a bankkal szemben.
A bírság kiszabása során súlyosbító körülményként vették tekintetbe a megjelentetett hirdetések nagy számát és azt, hogy ezeket a bank sokféle kommunikációs csatornán tette közzé - a plakátok és tévés hirdetések mellett online hirdetésekben és elektronikus direkt marketing keretében is.